باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+3 امتیاز
3,005 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
برای باز نشست شدن مشاغل سخت شرایط سنی هم مهم است یا نه
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (329,890 امتیاز)

سلام با توجه به ماده13 قانون مشاغل سخت بیمه شدگانی که حداقل ٢٠ سال سابقه کار متوالی یا بیست و پنج سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را داشته باشند بدون شرط سنی می‌توانند در خواست بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی نمایند.

ماده ١٣-شرایط بازنشستگی در کار‌های سخت و زیان آور به شرح زیر می‌باشد:

١- بیمه شدگانی که حداقل ٢٠ سال سابقه کار متوالی یا بیست و پنج سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کار‌های سخت و زیان آور را داشته باشند بدون شرط سنی می‌توانند در خواست بازنشستگی از سازمان تامین اجتماعی نمایند.
٢- ‌چنانچه کمیسیونهای پزشکی موضوع ماده (٩١) قانون تأمین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان‌آور به سابقه مقرر در بند (١) فوق، فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان‌آور تشخیص و تأیید نمایند.
٣- این قبیل بیمه شدگان به صرف ارائه درخواست بازنشستگی مجاز به ترک کار نبوده و می‌باید احراز شرایط و استحقاق آنها جهت بازنشستگی پیش از موعد در
کارهای سخت و زیان‌آور رسماً از سوی سازمان تأمین اجتماعی به آنها ابلاغ و سپس ترک کار نمایند.
۴- چنانچه بیمه شده شرایط استفاده از بازنشستگی پیش از موعد در کارهای سخت و زیان‌آور را طبق این آیین‌نامه احراز کند سازمان تأمین اجتماعی مکلف است نسبت به برقراری مستمری وی از تاریخ ترک کار اقدام نماید.
۵ـ افرادی که حداقل بیست (٢٠) سال متوالی یا بیست و پنج (٢۵) سال متناوب سابقه پرداخت حق‌بیمه در مشاغل سخت و زیان‌آور مربوط به قبل از تاریخ تصویب قانون را داشته باشند و یا در آینده شرایط مذکور را احراز نمایند می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با رعایت بند (١) این ماده به سازمان تأمین اجتماعی تسلیم نمایند.

اطلاعات بیشتر در :

شغل سخت و زیان آور در بیمه تامین اجتماعی 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 3,161 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,382 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,388 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 380 بازدید
سوال شده خرداد 7, 2016 در بازنشستگی و مستمری توسط بدون نام

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...