باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
784 بازدید
در سایر توسط
ویرایش شده توسط
سلام، ببخشید میخواستم بدونم که آیا هنوز رانندگی در آژانس، جزو مشاغل سخت حساب میشه؟ آیا یکسال سابقه شون، یکسال و نیم حساب میشه؟
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (56,040 امتیاز)

تشریح بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

کارفرمایان باید برای بازنشستگی کارگر در مشاغل سخت ۴ درصد بابت مستمری سنوات بیمه شده پرداخت کنند.

تشریح بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:مشاغل سخت و زیان آور به شغلهایی گفته می شود که در آن عوامل فیزیکی، ‌شیمیایی و ‌مکانیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و بدلیل اشتغال بیمه شده مشکلاتی بیش از ظرفیت طبیعی فرد برای جسم و روان وی ایجاد می شود.
اطلاعیه با اشاره به اینکه مشاغل سخت به دو گروه تقسیم می شوند افزوده است:دسته اول گروه هایی هستند که ماهیتا سخت و زیان آور نیستند و با استفاده از تمهیدات و وسایل بهداشتی و ایمنی و همچنین فنی می توان سخت و زیان آور بودن این مشاغل را حذف کرد اما دسته دوم ذاتا مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند و با تمهیدات بهداشتی بازهم شغل سخت و زیان آور هستند مانند کار در معادن تحت الارضی، غواصی، کار در ارتفاع بیش از ۵ متر، کار با برق فشار قوی، کار در زندان، خبرنگاری، کار با بیماران روانی و ...
اطلاعیه تصریح کرده است:برای برخی از شغل ها مانند خبرنگاری و غواصی باید کمیته مرجع تشخیص مشخص کند که جزو مشاغل سخت محسوب می شود یا خیر.
اطلاعیه ادامه داده است:این کمیته در وزارت کار مستقر است و باید پس از گذشت ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب سابقه کار در مشاغل سخت برای بازنشستگی، فرد به این کمیته مراجعه و شغل وی مورد بررسی قرار گرفته و در مورد آن تصمیم گیری می شود.

اطلاعیه در مورد شغل خبرنگاری نیز اشاره کرده است:خبرنگاری نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شود و در کمیته تشخیص مصادیق این شغل بررسی شده و در صورت دارا بودن شرایط لازم مانند استرس، کار در مناطق سخت، حوزه های مختلف خبری و ... می توانند در مشاغل سخت بازنشست شوند.
اطلاعیه با اشاره به اینکه فقط پرداخت بیمه مرجع تصمیم گیری برای کمیته تشخیص نخواهد بود، خاطرنشان ساخته:بر اساس قانون برای بازنشستگی در مشاغل سخت، ۴ درصد بابت مستمری به نسبت سنوات اشتغال در این مشاغل محاسبه و باید پرداخت شود.

بر اساس این اطلاعیه:پرداخت ۴ درصد خسارت مستمری برعهده کارفرماست که پس از احراز شرایط بازنشستگی بیمه شده شاغل در کارگاه باید یک جا پرداخت شود و کارگر هیچ مبلغ اضافی نباید پرداخت کند.
اطلاعیه تاکید کرده:با تسهیلات سازمان تامین اجتماعی پرداخت ۴ درصد مستمری در صورت ارائه تضمین های معتبر از سوی کارفرمایان طی حداکثر ۹ ماهه امکان پذیر شده است.
اطلاعیه اظهار داشته:بازنشستگی در مشاغل زیان آور ربطی به سن ندارد و هر سال کاری یک و نیم برابر محاسبه خواهد شد که البته جنسیت نیز مطرح نیست و زنان و مردان باید به طور مساوی شرایط فعالیت ۲۰ و ۲۵ سال متوالی و متناوب سابقه فعالیت در مشاغل سخت را داشته باشند.

منبع : وب سایت بیمه تامین اجتماعی 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (13,140 امتیاز)
باسلام رانندگی در آژانس جزو مشاغل سخت محسوب نمی گردد تاکنون هم جزو مشاغل سخت نبوده است

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 851 بازدید
سوال شده شهریور 22, 2017 در سختی کار و مشاغل سخت توسط موسی رهنما (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 8,410 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 401 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 224 بازدید
سوال شده فروردین 4, 2016 در سایر توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,704 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 26,927 بازدید
سوال شده مهر 6, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط حامدعبدی (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 1,034 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,139 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 375 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,616 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 504 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 935 بازدید
سوال شده اردیبهشت 12, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 310 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...