باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,949 بازدید
در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط
سلام آیا اشتغال بکار پس از بازنشستگی و پرداخت حق بیمه ایام اشتغال منع قانونی ندارد ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

سلام اشتغال بکار پس از بازنشستگی و پرداخت حق بیمه ایام اشتغال منع قانونی ندارد لیکن می بایست مراتب به اطلاع شعبه مربوطه رسیده تا از پرداخت مستمری در این ایام خودداری گردد.


** مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد:

نظر به اینکه در خصوص نحوه محاسبه مستمری بازنشستگان در صورت اشتغال مجدد بازنشستگان سوالات و ابهاماتی مطرح شده و موضوع از سوی دیوان عدالت اداری نیز مورد پی گیری قرار گرفته است لذا با توجه به ماده (٩) قانون ساختار جامع رفاه و تأمین اجتماعی که مقرر می دارد « ارائه تعهدات بیمه ای صندوق ها در قبال افراد عضو تحت پوشش بر اساس قاعده عدالت و تناسب میزان مشارکت و سنوات و میزان پرداخت حق بیمه و با تنظیم ورودی ها و خروجی های طبق محاسبات بیمه ای صورت می پذیرد » لازم است مقررات جاری به متقاضیان جدید بازنشستگی ، افرادی که قبلاً بازنشسته شده اند و نیز کارفرمایانی که این قبیل افراد را بکار گمارده اند اطلاع رسانی شود  .

بخشنامه می افزاید:به آگاهی می رساند طبق بند (١۵) ماده (٢) قانون تأمین اجتماعی « بازنشستگی عبارت است از عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون » ، بنابراین تعریف مذکور در مورد بازنشستگانی که مطابق شرایط و مفاد قانون کار اشتغال بکار پیدا کنند مصداق نخواهد داشت .

بخشنامه تصریح کرده است:

اشتغال بکار پس از بازنشستگی و پرداخت حق بیمه ایام اشتغال منع قانونی ندارد لیکن می بایست مراتب به اطلاع شعبه مربوطه رسیده تا از پرداخت مستمری در این ایام خودداری گردد .

بخشنامه خاطرنشان ساخته است:

بدیهی است پس از خاتمه اشتغال ، مستمری این قبیل افراد با احتساب سوابق ایجاد شده پس از بازنشستگی عبارت خواهد بود از مجموع مستمری ماهانه به نسبت ایام اشتغال بکار مجدد ( که بعد از بازنشستگی انجام گرفته ) با مستمری قبلی که افزایش های سالانه ماده ٩۶ قانون هم در مورد آن اجرا گردیده است .


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,643 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,216 بازدید
سوال شده شهریور 11, 2016 در بیمه تامین اجتماعی و اداره کار توسط رسولی
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,613 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,103 بازدید
سوال شده خرداد 13, 2016 در بازنشستگی و مستمری توسط بدون نام

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...