حوادث رانندگی و جاده ای و تلفات ناشی از آن یکی از چالش های کنونی جوامع بشری است که هزینه های مادی و معنوی زیادی را تحمیل و بخش های گوناگون از جمله صنعت بیمه و دستگاه های مختلف قوای مجریه، قضاییه و مقننه کشور را درگیر می نماید، لذا ایمن سازی جاده ها و خودروها و آموزش افراد برای ارتقاء فرهنگ ایمنی و بیمه ای در جاده ها باید از سوی همه دستگاه های اجرائی، ذینفعان و دست اندرکاران مورد توجه بیشتر قرار گیرداز آنجا که هیچ کاری بدون مشارکت جدی آحاد جامعه به موفقیت کامل نمی رسد، لازم است علاوه بر ایمن سازی راه ها و جاده ها و بهبود کیفیت فنی خودروها، آموزش عمومی، فرهنگ سازی و بالا بردن سطح مهارت و سپس اعمال قانون در مورد متخلفان بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد تا سبب کاهش محسوس حوادث شود
با توجه به این موضوع که، صنعت بیمه هزینه هنگفتی را برای جبران خسارت های جاده ای می پردازد و یکی از علل نوین در بروز حوادث جاده ای، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی می باشد. بدین منظور بیدبرگ کمپین آگاه سازی مردم با عنوان #یک_پیام دیرتر یک زندگی بیشتر را آغاز نموده است.

علی اکبر اولیا دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران : به‌ یقین ثبت داده‌‌ها و اطلاعات ، تحلیل این اطلاعات و استفاده از ابزارهای هنری و رسانه‌ای نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی و جاده‌ای دارد. باید توجه داشته ‌باشیم که اقدامات فرهنگی مقدم بر اعمال قانون است و نباید انتظار داشت که با برخی اقدامات از جمله افزایش جریمه‌های رانندگی و نظارت دقیق می‌توان فرهنگ رانندگی مردم را تغییر داد.

در هم این راستا بیدبرگ ، با همکاری سندیکای بیمه گران ایران ، نمایشگاه عکسی در کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار کرده است.

در صورتی که در زمینه خرید بیمه و یا دریافت خسارت و دیه از شرکت بیمه نیاز به مشاوره تلفنی تخصصی دارید از طریق صفحه اصلی سایت بیدبرگ درخواست مشاوره خود را ثبت کنید

بیدبرگ

دیدگاهتان را بنویسید