۱. حالات را در چهره‌ی خود نشان دهید

راهبرد که ریگیو پیشنهاد می‌دهد این است که چیزهای بیش‌تری را با چهره‌تان ابراز کنید. او به بیزنس اینسایدر گفت: ” بیاموزید با چهره‌تان احساسات را دقیق‌تر و واضح‌تر نشان دهید.”
ریگیو در سایکالوجی‌تودی پیشنهاد کرد حالات مختلف را مقابل یک آینه تمرین کنید و از دیگران درمورد آن‌که در انتقال احساس خوب عمل می‌کنید بازخورد بخواهید.
روی دیگر نشان دادن عواطف بیش‌تر در چهره‌تان این است که بیاموزید چگونه ابراز آنها را کنترل کنید. به جای آن‌ که بگذارید هرکسی بفهمد شما عصبانی یا خسته هستید باید تمرین کنید آن‌گونه که ریگیو می‌گوید” در تعاملات اجتماعی آرام، خو‌ن‌سرد، و باوقار ” به نظر برسید.

۲. فعالانه به آن‌چه که آدم‌ها می‌گویند گوش دهید

” گوش دادن فعال” یکی دیگر از مهارت‌های کلیدی مربوط به جذبه است.
ریگیو در سایکالوجی‌تودی آن را به این صورت توصیف می‌کند: ” تمرکز بر آن‌چه دیگری می‌گوید و بازتاب آن‌چه که می‌شنوید، نه تمرکز بر آن‌چه که می‌خواهید بگویید.”

۳. تمرین کنید عواطف آدم‌های دیگر را بخوانید

محققان طی آموزش دادن جذبه، clips از سریال‌های آبکی تهیه کرده و شرکت‌کنندگان را برآن داشتند که آنها را بدون صدا تماشا کنند. سپس از شرکت‌کنندگان خواستند بفهمند در آن صحنه‌ها چه‌ چیزی در حال اتفاق افتادن بود.
حتی اگر راهبرد سریال آبکی صامت را به کار نبندید، باز هم می‌توانید چهره‌ی افراد را از نزدیک ببینید تا با نشانه‌های غیرکلامی هماهنگ‌تر شوید.

.۴. داستان و حکایت تعریف کنید

گروهی از محققان به رهبری جان آنتوناکیس در دانشگاه لوزان سوییس، دسته‌ای از رهبران را آموزش دادند که باجذبه‌تر شوند.یکی از مهارت‌هایی که این رهبران آموختند استفاده از داستان و حکایت در هنگام صحبت کردن بود. این محققان در هاروارد بیزنس‌ریویو می‌نویسند: ” داستان‌ها و حکایت‌ها… پیام‌هایی سرگرم‌کننده‌تر می‌سازند و به شنونده کمک می‌کنند با گوینده ارتباط برقرار کنند.”
برای مثال یکی از مدیرانی که مورد بررسی قرار دادند طی یک بحران با مقایسه‌ی وضعیت موجود با تجربه‌‌ی صعودش به کوهی در شرایط آب‌وهوایی خطرناک مقایسه کرد، و این‌گونه به کارمندان‌اش انگیزه داد. این مدیر به کارمندان‌اش گفت” با یک‌دیگر نجات پیدا کردیم. و آن‌چه را که در ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسید ممکن ساختیم. امروز ما در توفانی اقتصادی هستیم، اما با کمک یک‌دیگر، می‌توانیم این وضعیت را تغییر دهیم و موفق شویم.”

۵. پرسش‌های بدیهی بپرسید

این محققان در هاروارد بیزنس ریویو می‌نویسند: ” پرسش‌های بدیهی ممکن است مسخره به نظر برسند، اما رهبران جذاب همیشه از آنها برای تشویق به مشارکت استفاده می‌کنند.”
چه برای مخاطبان وسیع صحبت کنید و چه برای یک فرد، این راهبرد می‌تواند مفید باشد. یکی از مدیران این تحقیق، برای این که به یک کارمند با عمل‌کرد ضعیف انگیزه بدهد از او پرسید ” خوب، از اینجا به کجا می‌خواهی بروی؟ آیا برمی‌گردی به دفترت و برای خودت احساس تاسف می‌کنی؟ یا می‌خواهی نشان بدهی قادری چه چیزی به‌دست بیاوری؟”

۶. اهداف بزرگ داشته باشید، و اعتماد به نفس رسیدن به آنها را نشان دهید.

آنتوناکیس و همکاران‌اش می‌گویند وقتی رهبران میله را بالا بگیرند و واقعا فکر کنند گروهشان می‌تواند به آن برسد، هردوی آنها اشتیاق نشان داده و الهام می‌بخشند.
آن‌ها مثال مهندسی را ذکر می‌کنند که به گروهش ضرب‌الاجلی داده شده بود که رسیدن به آن دشوار بود. این مهندس به گروه گفت: می‌دانم که می‌توانید از پس این چالش بربیایید. من به تک تک شما ایمان دارم.”

۷. از کلماتی استفاده کنید که مردم بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند

دین کیت‌سیمونتون، روانشناس دانشگاه کالیفرنیای دیویس، در کتاب‌اش به نام ” چرا رؤسا موفق می‌شوند” بیان می‌کند تاثیرگذارترین معاشران – به جای زبان انتزاعی- از زبانی ملموس استفاده می‌کنند.
او به /ای‌پی/‌ای مانیتور می‌گوید: ” جمله‌ی’ درد تو را احساس می‌کنم ‘ معنایی دارد، ‘ اما من نمی‌توانم با دیدگاه تو ارتباط برقرار کنم’ آن معنا را ندارد. جذاب‌ترین رؤسا نه از طریق صحبت کردن با ذهن آدم‌ها بلکه از صحبت با قلب‌شان به ارتباط عاطفی با آنها رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید