باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,441 بازدید
در امور اداری و دولتی توسط (21,090 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سلام

نظر به اینکه در فراز هـ ماده 61 اصلاحی آیین نامه اجرا " وسیله نقلیه " مشمول مستثنیات دین نگردیده است، در مواردیکه خودروی بازداشتی وسیله کسب و کار بدهکارست آیا مشمول بند فوق الذکر میباشد یا خیر؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (130,930 امتیاز)
 
بهترین پاسخ
سلام

نظر به اینکه مطلق وسیله نقلیه در ماده 61 اصلاحی آیین نامه اجرا از شمول مستثنیات دین خارج شده است، لذا صرفاً وسیله امرا معاش متعهد به استناد فراز هـ ماده 61 اصلاحی آیین نامه مشمول مستثنیات دین است لکن میبایست به صورت مضیق و محدود تفسیر شود. به این معنا که وسیله امرار معاش باید سبب منحصر معیشت فرد باشد و درآمد آن نیز به صورت کامل برای تأمین معاش روزمره صرف گردد.

بنابراین چنانچه درآمد مدیون از محل وسیله امرار معاش به حدی باشد که مازاد بر نیاز تأمین هزینه های متعارف وی باشد، امکان قانونی برای تلقی وسیله نقلیه صرفاً به دلیل اینکه وسیله امرار معاش است وجود ندارد و این وسیله به عنوان مستثنیات دین تلقی نمی گردد. به طور مثال اگر تریلی یا کامیون به عنوان وسیله منحصر تأمین معاش باشد،لکن درآمد حاصل از آن بیش از نیاز بوده و امکان تبدیل آنها به نوع دیگر از خودرو و توقیف وجه حاصل از این تبدیل وجود داشته باشد، جز قاعده مستثنیات دین تلقی نخواهد شد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...