باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
645 بازدید
در نفقه و تمکین توسط (100 امتیاز)
با سلام و احترام

من و همسرم پس از ازدواج در ایران و با داشتن تابعیت ایرانی در گذرنامه هر دو هم اکنون در خارج از کشور چند سال در حال کار با ویزای کاری مجزا می باشیم. اخیرا زوجه باذن پدرش و به ادعای دروغ حفظ جان منزل مشترک را ترک کرده و منزل مجزا اجاره کرده و بعلت تغییر مسیر زندگی و درخواست طلاق را دارد و اعلام کرده که اگر زوج حاضر به طلاق توافقی نشود مهریه را اجرا و تهدید به درخواست طلاق یک طرفه از سمت زوجه را بدلایل ضبط صدای دعواهای حرفی دو طرفه جزیی و ثبت عکس از خراش و کوبیدگی سطحی و جزیی دعوای اوایل زندگی و یا عکس از صفحه گوشی و اینستاگرام البته به شک به زوج در سالهای اولیه زندگی کرده است. زوج درخواست برگشت به ایران را کرده ولی زوجه حاضر به ترک موقعیت خود در خارج از کشور نیست و به فکر تغییر تابعیت با گرفتن اجازه شوهر و یا طلاق را داراست. و زوج تصمیم به عدول از اجازخروج از کشور ایران مکرر که قبلا در ایران به زوجه برای تمدید گذرنامه داده شده بود را دارد و درخواست عدم پذیرش تغییر تابعیت و عدم تمدید گذرنامه زوجه را نیز کتبا به سفارت ایران در آن کشور تقدیم کرده است.
حال زوج قصد طلاق به هیچ عنوان ندارد و از خانواده زوجه درخواست برگشت و تمکین زوجه کرده ولی پدر زوجه اعلام کرده که من بعلت سلامت جان دخترم از وی ترک منزل را خواستار و حاضر به برگشت نیست مگر به شرط دادن حق طلاق به دخترم.
از آنجا که زوج میداند ادعای زوجه و پدرش نابجا و جهت دار برای گرفتن طلاق دخترش و حفظ جایگاه وی در خارج از کشور است :
۱- زوج با سفارت ایران در خارج از کشور تماس گرفته و به او اعلام شده که با توجه به تابعیت ایرانی هر دو فرد در گذرنامه سیستم قضایی ایران برای بررسی مسله باید در نظر گرفته بشود و برای اظهار عدم تمکین بایست از داخل ایران شروع و توسط امور بین الملل و وزرات خارجه به سفارت جهت پیگیری و ارسال به زوج در خارج از کشور اعلام گردد.
چگونه میتوان اظهار عدم تمکین و اثبات آن و سپس درخواست ازدواج مجدد را با توجه به حضور زوج و زوجه با تابعیت ایرانی در خارج از کشور پیگیری کرد؟ آیا اگر زوج  دارای حساب ثنا در ایران نباشند ممکن است؟ مدت زمان لازم جهت انجام آن چقدر می باشد؟ تعرفه هزینه وکالت برای الزام به تمکین چقدر می باشد؟

۲- آیا زوج میتواند کلید ورودی درب منزل خود در خارج از کشور را تعویض کند که زوجه در زمان غیبت زوج وسایل شخصی منزل را جابجا نکند؟ در صورتیکه زوجه حاضر به تمکین نشود و یا به دروغ و لفظا بپذیرد ولی در عمل فقط ماهی یکبار در غیاب زوج به منزل برود و از خود عکس و فیلم بگیرد بعنوان سند چطور باید عدم تمکین واقعی ایشان را در خارج از کشور اثبات و پیگیری کرد؟
۳- آیا زوجه میتواند با مدارک جزیی که خودش بدون شاهد و ثبت پزشکی قانونی درجایی از گذشته جمع آوری کرده است و به دروغ اعلام عدم آرامش و امنیت جانی به ترک منزل و ترک تمکین عام وخاص کرده باشد و درخواست طلاق یک طرفه بدون حضور زوج دهد  و حتی برای فرار از تمکین چنین مدارکی را در گذشته جمع آوری کرده ارایه دهد و مورد قبول بشود.

متشکرم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)

بهتر است با احدی از کارشناسان و وکلاء مجرب مشاوره تلفنی انجام دهید تا موارد بصورت دقیق‌تر به اطلاع جنابعالی اعلام گردد./


با احترام
موفق باشید
یاسین، مشاور و کارشناس حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 764 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 14,850 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 6,240 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 28,157 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...