باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,292 بازدید
در امور اداری و دولتی توسط (21,090 امتیاز)

سلام

ماده 74 قانون جدید مدیریت خدمات کشوری چیست ؟

با تشکر

2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (130,930 امتیاز)

با سلام

ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری

 به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاه های اجرائی، شورای حقوق و دستمزد با عضویت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزیراموراقتصادی‌و دارایی ودو نفر از وزراء‌به انتخاب هیات وزیران و رئیس دستگاه ذی‌ربط و مجموعاً دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی(به‌عنوان ناظر) تشکیل می‌شود، کلیه دستگاه های اجرائی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذی‌ربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تایید رئیس جمهور قابل اجراء است.

وظایف دبیرخانه شورای حقوق و دستمزد به عهده سازمان خواهد بود.

  • تبصره - هیات وزیران و سایر مراجعی که اختیار تنظیم مقررات پرداخت دارند، موظفند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری نظر موافق این شورا را اخذ نمایند.
0 امتیاز
توسط (380 امتیاز)

با سلام و احترام 

همکاران محترم پشتیبانی بیدبرگ ، آنچه که در مورد ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری اهمیت دارد و در پاسخ داده شده فعلی مغفول مانده است بحث بازخریدی بر اساس این ماده است .لذا بهتر است به جنبه کاربردی این ماده و تبصره های ذیل آن پرداخته شود و پیشنهاد می شود متن زیر جایگزین پاسخ قبلی شود. سپاس

مستخدم رسمي مي تواند طبق شرايط زير تقاضاي بازنشستگي كند و دولت مكلف به قبول آن است.

 الف - داشتن حداقل شصت سال سن با هر قدر سابقه خدمت.

ب - داشتن حداقل پنجاه و پنج سال سن با لااقل سي سال سابقه خدمت.

 تبصره 1 ـ كليه وزارتخانه ها، شركت ها و مؤسسات دولتي، شهرداري ها، بانك ها، مؤسسات و شركت ها و سازمان هايي كه شمول قـانون بر آنها مستلزم ذكر نام است، مي توانند مستخدمين رسمي يا ثابت يا داراي عناوين مشابه خود را (به جـز مشـمولان قـانون كـار و تـأمين اجتماعي)، در مشاغل غير تخصصي بر اساس درخواست كتبي آنان و موافقت بالاترين مقام دستگاه اجرايي مشـروط بـه آن كـه بـيش از بيست سال سابقه خدمت داشته باشند براساس سنوات خدمت بازنشسته و در صورتي كه سابقه خـدمت آنـان كمتـر از بيسـت سـال باشـد، بازخريد نمايند. به افرادي كه بر اساس اين قانون بازخريد مـي شـوند، مبلغـي معـادل 45 روز حقـوق و مزايـاي مسـتمر در ازاي هـر سـال سابقه خدمت قابل قبول (در صورتي كه كسر يك سال بيش از شش ماه باشد، يـك سـال تمـام محسـوب خواهـد شـد ) بـه عـلاوه كسـور بازنشستگي يا حق بيمه پرداختي سهم مستخدم و حقوق ومزاياي مرخصي هاي استحقاقي استفاده نشده وي پرداخت خواهد شد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...