باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,850 بازدید
در خیانت در امانت توسط (110 امتیاز)
سلام و عرض ادب و احترام

اینجانب در یک شرکت خصوصی مشغول به کار بودم و پس از تسویه حساب سالانه با بنده قطع همکاری شد . پس از مراجعات پیاپی بابت گرفتن وجه ضماتت مجلور به شکایت به اداره کار شدم . پس از حکم اداره کار و محکوم شدن مدیر شرکت ایشون از بنده به دادکاه بهاتهام خیانت در امانت شکایت کردن .

موارد اتهامی چند فقره چک، یک عدد کاتالوگ و یه دستگاه تبلت بود

بنده بابت کاتالوگ دونفر شاهد که اون لحظه حضور داشتند را به دادیاری معرفی کردم و بابت تبلت کارتن تبلت که پس از پرداخت وحه ا تبلت از طرف اینجانب  بود تحویلم شد دارم البته رسید پرداختهای قسطها نزد شرکت میباشد ، همینطور فیش حقوق که در ان ذکر شده .

چکها مورد ادعا فقط یک فقره واقعی بود که اون هم بابت حقوق اخرین ماه به من تحویل شد .که البته پس از حدود یکسال هنوز پاس  نشده و توسط بنده به دادیاری تحویل شد و مابقی واهی .

البته رسم شرکت این بود  که چکهای برگشتی در اخر ماه به حساب ما منظور میشد یعنی از حقوقمون کسر میشد و چک تحویلمون میشد .که به عنوان شاهد مدیر فروش شرکت شهادت داده . حال با توجه به اینکه شکایت این شخص پس از حکم اداره کار  و.حدود ۶ماه پس از قطع همکاری بوده.و من تنها نیستم و از چمد نفر از همکاران هم به این محو بطور همزمان شکایت شده .تکلیفمون چی میشه .در ضمن حکم اداره کار به درخواست دادیار به پرونده ضمیمه شد .

ممنون میشم که بنده را راهنمایی کنید .از خدا که پنهان نیست  بنده یک ریال از مالایشونو  غصب نکردم .به گفته خودش توی ادارع کار پول جریمه را به این نحو از خودمون میگیره .

باز هم.تشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
در خصوص پیش بینی نتیجه می بایست پرونده شما و ادله و استانادات شاکی و اظهارات شما در پرونده بررسی شود .حال نظر به توضیحات شما  طبق تعریف ماده۶۷۴قانون مجازات از جرم خیانت در امانت :هر گاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشتههایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یاهر کار با اجرتیابی اجرت به کسی داده شده و بنا بر این بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.پس شاکی باید با ادله اثباتی مثل شاهد و ...اثبات کند که این اموال را به شما سپرده و قرار بر این بوده که این اموال مسترد شود وشما هم به ضرر ایشان تصاحب تلف یا استعمال نموده اید .در صورتی که نتواند هر کدام از این ارکان را با ادله ثابت کند این اتهام به شما منتسب نخواهد شدعلی ایحال چنانچه شما هم به این موارد اقرار کنید جرم شما ثابت خواهد شد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,891 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,571 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...