باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,993 بازدید
در حقوقی چک و سفته توسط (110 امتیاز)
با سلام .

بنده در حدود ۵ سال پیش چکی را به یک فروشنده عمده لوازم جانبی برای ضمانت  خرید لوازم جانبی  سپردم .ولی چون مغازه خود را جمع کردم هیچ خریدی از وی انجام ندادم، حتی وی هم رسید و یا فاکتوری برای فروش اجناس به من ندارد.

لازم به ذکر است که در چک هم این مطلب را نوشتم ( چک امانت تا تسویه حساب لوازم جانبی ها )

با توجه به اینکه هیچ خریدی نکردم و در چک هم نوشتم بابت امانت ، وی چک را در دادگاه حقوقی مطالبه کرده . آیا شکایت من در مورد خیانت در امانت موثر است؟ و می توانم با توجه به نوشته شدن امانت  روی چک وی را محکوم کنم؟

لازم به ذکر است فقط در چک موضوع امانت بودن آن قید شده و هیچ خریدی هم از وی نداشته ام و وی هم هیچ فاکتور و رسیدی ندارد
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (3,060 امتیاز)
عطف به پرسش شما و نظر به ماده 684 قانون مجازات اسلامی هرآنچه اعم از منقول و غیر منقول که به شخصی سپرده شودتا آن را به مصرف یا مقصود معینی برساند و در جهت خلاف آن استعمال . تصاحب. تلف. یا مفقود نماید منجر به وقوع بزه خیانت در امانت می گردد لذا طرح شکوائیه پس از ابلاغ اظهارنامه صحیح به نظر می رسد حالیه اینکه اگر اظهارنامه ای مبنی بر مطالبه چکها تنظیم و ابلاغ نشده است می توان هم در دادگاه حقوقی دعوی تقابل استرداد لاشه چک مطرح نمود و هم دعوای کیفری خیانت در امانت را نزد رجع کیفری مطرح داشت./
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
شکایت خیانت در امانت شما قابلیت نتیجه دادن در مرجع کیفری دارد.

در خصوص اقدام دارنده چک در مراجع مدتی با توجه به قید وصف امانی بودن در چک و درج شرط در آن در این مورد دارنده چک و اقدام کننده اگر شخصی باشد که شما چک را به ایشان تحویل داده اید ایشا باید ثابت کنند که تعهدات خود را انجام داده اند تا بتوانند از دادگاه حکم به پرداخت وجه علیه شما بگیرند .

  

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 28,158 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 450 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,877 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...