باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,010 بازدید
در دیه توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام

 من راننده مقصر شناخته شدم 96/4/25 تصادف کردم دماغم شکست و پاره شد عمل کردم و یه کم سوراخه دماغم گوشت اورده و حس بویایی و نفسم کم شده و جراحتهای دیگه پزشک قانونی دید حالا نوبت پزشک قانونیم دومم برج 8 هست. دیه به من تعلق میگیره ?????
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط
با سلام.درخصوص سوال حضرت عالی قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب سال95خسارات بدنی هم از سوی زبان دیده هم راننده مسبب حادثه قابل مطالبه میداند فلذا شما چون راننده مسبب حادثه شناخته شدید میتوانید دیه خودرا دریافت کنید
0 امتیاز
توسط (1,540 امتیاز)

با سلام و با آرزوی سلامتی برای شما ، طبق آیین نامه ماده 3قانون شخص ثالث که مشمول بیمه نامه های صادره از تاریخ 1396/05/23 می شود ، قبل از این تاریخ به راننده مقصر حادثه فقط نقص عضو و یا فوت تعلق خواهد گرفت و دیه تعلق نمی گیرد.و به شرکت بیمه گر مراجعه نموده و درخواست نمایید شما را جهت تعیین درصد قنص عضو به پزشک معتمد شرکت بیمه معرفی نمایند .

نقص عضو : هرگاه عضوی از بدن فرد آسیب دیده و برای همیشه ناقص و یا معیوب شود ، اصطلاحا آن فرد دارای نقص عضو می باشد که هزینه آن در بیمه های حوادث و شخص ثالث براساس نظر پزشکی قانونی و پزشک معتمد بیمه پرداخت می گردد . از این تعریف می توان به این نتیجه رسید که نقص عضو به این معنا است که عضوی قطع شود و یا تغییر شکل دهد و یا به هر نحوی توانائی انجام کار را از دست بدهد و البته این عدم توانائی بر انجام کار به علت رخ دادن حادثه ای بوده باشد و به صورت همیشگی باشد .

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,099 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,164 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 763 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...