باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
36,480 بازدید
در دیه توسط (130,930 امتیاز)
سلام
نامزدم در درگیری باعث شکستن بینی شخصی شده. می خواستم بدونم مبلغ دیه شکستن بینی چقدره و اگر روز دادگاه ما مبلغ دیه رو پرداخت کنیم همون روز همسرم ازاد میشه ؟ و اینکه ایا تا زمان تشکیل دادگاه موی سر تراشیده میشه ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)

شکستن استخوان بینی درصورتی که موجب فساد بینی و از بین رفتن آن شود، دیه کامل دارد و چنانچه بدون عیب و نقص اصلاح شود موجب یکدهم دیه کامل و اگر با عیب و نقص بهبود پیدا کند، موجب ارش است. در کج شدن بینی یا شکستن استخوان بینی که منجر به فساد آن نشود، ارش ثابت می شود.دیه کامل ۲۳۱میلیون تومان:یک دهم آن۲۳/۱۰۰میلیون تومان  .

طبق قانون :اگرضرب و جرح عمدی باشد هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دایمی‌یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی‌علیه گردد در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم‌و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به دو تا پنج سال حبس محکوم خواهد شد و در صورت درخواست مجنی‌علیه مرتکب‌به پرداخت دیه نیز محکوم میشود.تبصره – در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس ‌محکوم خواهد شد.

- در مواردي كه رفتار مرتكب نه موجب آسيب و عيبي در بدن گردد و نه اثري از خود در بدن برجاي بگذارد ضمان منتفي است لكن در موارد عمدي در صورت عدم تصالح، مرتكب به حبس يا شلاق تعزيري درجه هفت محكوم ميشود.مجازات درجه هفت: حبس از نود و يك روز تا شش ماه - جزاي نقدي بيش از ده ميليون (10.000.000) ريال تا بيست ميليون (20.000.000) ريال - شلاق از يازده تا سي ضربه - محروميت از حقوق اجتماعي تا شش ماه 

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...