باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
277 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 394 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۳۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری :

هرگاه متهم متواری باشد یا دسترسی به وی امکان نداشته باشد و احضار و جلب او برای تعیین وکیل یا انجام تشریفات راجع به تشکیل جلسه مقدماتی یا دادرسی مقدور نباشد و دادگاه حضور متهم را برای دادرسی ضروری تشخیص ندهد ،‌ به تشکیل جلسه مقدماتی مبادرت می‌ورزد و در غیاب متهم ، اقدام به رسیدگی می‌کند ، ‌مگر آنکه دادستان احضار متهم را ممکن بداند که در این‌صورت دادگاه پس از تقاضای دادستان ، مهلت مناسبی برای احضار یا جلب متهم به وی می‌دهد. مهلت مذکور نباید بیشتر از پانزده روز باشد.

  • تبصره ۱ ماده۳۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری : در هر مورد که دادگاه بخواهد رسیدگی غیابی کند ، باید از قبل قرار رسیدگی غیابی صادر کند. در این قرار ، موضوع اتهام و وقت دادرسی و نتیجه عدم حضور قید و مراتب دو نوبت به فاصله ده روز در یکی از روزنامه‌ های کثیرالانتشار ملی یا محلی آگهی می‌شود. فاصله بین تاریخ آخرین آگهی و وقت دادرسی نباید کمتر از یک‌ماه باشد.
  • تبصره ۲ ماده۳۹۴ قانون آیین دادرسی کیفری : هرگاه متهمان متعدد و بعضی از آنان متواری باشند ، دادگاه نسبت به متهمان حاضر شروع به رسیدگی می‌نماید و در مورد غایبان به‌ترتیب فوق رسیدگی می‌کند.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...