باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
37,080 بازدید
در امور اداری و دولتی توسط (110 امتیاز)
بنده با دختر خانمی ازدواج کرده ام که شناسنامه ایشون المثنی می باشد و ایشون ادعا  میکنند که به دلیل تغییر اسم خانوادگی ایشون می باشد.میخواستم بپرسم بنده چطور میتونم از ثبت احوال دلیل اصلی این تغییر شناسنامه و اینکه آیا ایشون قبلا ازدواجی داشته اند رو بگیرم ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
ویرایش شده توسط
قبل از ازدواج با ایشون برای اینکه به اطمینان برسید ایشون قبلا ازدواج داشتند یا نه می تونستید از ایشون درخواست کنید که از اداره ثبت احوال گواهی تجرد بگیرند.
هر شخصی می تواند با مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود و یا اداره سجلات و احوال شخصیه در وزارت امور خارجه ( در داخل کشور) و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران ( در خارج از کشور) درخواست صدور گواهی تجرد بنماید.

الف )چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم داخل  کشور باشد می بایست به اداره کل ثبت احوال امورخارجه واقع در خیابان امام خمینی(ره)  نبش خیابان شیخ هادی پلاک 108 ساختمان شماره 6 سازمان ثبت احوال و یا نزدیکترین اداره ثبت احوال  محل سکونت مراجعه و درخواست خود را ارایه نماید .

ب ) چنانچه متقاضی گواهی تجرد مقیم  خارج از کشور باشد می بایست به نزدیکترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و در خواست خود را ارایه نماید.

2. گواهی تجرد صرفا توسط اداره کل ثبت احوال امور خارجه و ظرف یک روز صادر می گردد. ضمن آنکه تحویل گواهی تجرد، صرفاً در ثبت احوال امور خارجه به آدرس تهران  خیابان امام خمینی نبش شیخ هادی انجام     می گیرد.

3. امکان اخذ این گواهی توسط شخصی غیر از صاحب شناسنامه وجود خواهد داشت، بنابراین در اینصورت چنین شخصی می بایست دارای وکالتنامه رسمی باشد و در آن به اخذ گواهی تجرد صراحتاً اشاره گردیده باشد.

4. صدور گواهی تجرد منوط به ارائه اصل شناسنامه  صاحب آن می باشد.

5. متقاضی دریافت این کواهی می بایست مدارک ذیل را داشته باشد:

اصل شناسنامه متقاضی، یک برگ فتوکپی شناسنامه، تکمیل فرم درخواست، پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری

6. چنانچه متقاضی قصد ارائه گواهی تجرد به مقامات خارجی را داشته باشد، باید ابتدا گواهی را از طریق دارالترجمه رسمی، ترجمه کند و پس از تایید امور دفتر مترجمان وزارت دادگستری، به تایید وزارت امور خارجه برساند.

7. افراد می توانند با مراجعه به پورتال سازمان ثبت احوال کشور به نشانی اینترنتی www.sabteahval.ir فرم درخواست را تکمیل و به صورت الکترونیکی ارسال کنند و پس از بررسی های لازم پیغامی مبنی بر آماده بودن گواهی تجرد و مراجعه جهت دریافت آن برای متقاضی ارسال می شود.
توسط (110 امتیاز)

همونطوری که عرض کردم بنده در حال حاظر با ایشون ازدواج کردم و نمیتونم قبلش دیگه از ایشون این قضیه رو بخوام!
طبق جواب شما اگر درست متوجه شده باشم پس بنده به عنوان همسر ایشون امکان این که شخصا خودم از ثبت احوال استعلام بگیرم وجود نداره و خود ایشون باید شخصا اقدام کنه برای این موضوع ،درسته؟

توسط (30,020 امتیاز)

بله فقط خود شخص باید مراجعه کنه یا وکیلش

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,910 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 4,594 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 997 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 19,972 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...