باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,095 بازدید
در دعاوی شهرداری و ثبت املاک توسط (130 امتیاز)

با سلام و عرض ادب و احترام

   اینجانب در سال 1393 طی نامه ای مکتوب به شرکت آبفا استان کردستان در خصوص رعایت حقوق ارتفاقی نامه ای به صورت مکتوب به شهرداری منطقه و رعایت آن ارائه و متعاقب آن شرکت بدون مجوز قانونی ( فاقد پروانه ساخت ) اقدام به تخریب و ساخت و هم اکنون ساختمان را در5 طبقه تکمیل نموده است.

با توجه به عدم فقدان پروانه از سوی شرکت آب و فاضلاب و همچنین عدم رعایت موارد حقوق ارتفاقی: (اعم از عدم امنیت و سلب آرامش، حفظ حریم خصوصی، تسلط و اشرافیت به حیاط و اتاق های پذیرایی و خواب، عدم رعایت شعاع دید، عدم برخورداری کامل از نور آفتاب ( سایه اندازی کامل)، ایجاد تونل باد و یخ و یخبندان در داخل کوچه و ... )

و تایید موارد مذکور توسط کارشناسان شهرداری منطقه و کارشناس دادگستری پرونده شرکت مذکور با فشار و تلاش فروان بنده پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع ولی متاسفانه طی چند مرحله رای به برائت شرکت داده شد.

 موارد فوق اعم از عدم اخذ پروانه و عدم رعایت حقوق ارتفاقی بنده از سوی شهرداری منطقه مکتوب به صورت موجود می باشد ....

موارد ذیل به صورت مکتوب و با تایید از سوی شهرداری منطقه موجود می باشد :

  1. عدم اخذ پروانه ساختمان : مطابق پاسخ شهرداری به شماره نامه 5920/ش/ش مورخ 11/07/1395 با توجه به عدم تائید نهایی نقشه های معماری و عدم اخذ پروانه ساختمانی، دستور توقف عملیات ساخت و ساز از سوی شهرداری صادر شده، ولی تاکنون اجرایی نگردیده است.
  2. عدم رعایت بند 14-3-6 طرح تفصیلی شهر سنندج : سطح مجاز احداث بنا در طبقات اول و بالاتر باید در محدوده احداث بنای مسکونی در لبه پلاک مجاور بطوری قرار گیرد که به واحدهای مسکونی  مجاور  اشراف نیابد لذا ساختمان مذکور باید با ساختمانهای هم ردیف خود هم راستا و در یک امتداد باشند ( لازم است در جانمایی ساختمان شرکت مذکور تجدید نظر شود به طوریکه ساختمان شرکت آبفا مشرف به حیاط و اتاق های خواب و پذیرایی ساختمان ضلع غربی نگردد و لازم است حقوق ارتفاقی در نظر گرفته شود ). ( این بند مورد تائید کارشناس حقوقی شهرداری منطقه یک می باشد ).
  3. عدم رعایت ضوابط شهرداری استانداردهای طراحی ساختمان : دید 45 درجه ارتفاع ساختمان های با دو یا چندبر، با گذرهای کمتر از 30 متر، ساخت و سازدر گذرگاه به ارتفاع پیلوت + دو طبقه مجاز می باشد و از طبقه سوم می بایست به اندازه 5/3 متر عقب نشینی نماید، که این نکته مد نظر قرار نگرفته است.
  4. عدم رعایت حریم خصوصی و ایجاد سایه اندازی کامل : مطابق نقشه اولیه تائید نشده، متاسفانه احداث ساختمان شرکت آب و فاضلاب در کل طول کوچه 6 متری به ارتفاع 27 متر در قسمت ضلع غربی موجب عدم امنیت و سلب آرامش، عدم رعایت حریم خصوصی، تسلط و اشرافیت به اتاق های پذیرایی و خواب، عدم برخورداری کامل از تابش نور آفتاب ( سایه اندازی کامل ) ساختمان روبرو و همچنین باعث ایجاد تونل باد و یخ و یخبندان خواهد گردید. در نتیجه با احداث ساختمان شرکت آبفا، ساختمان ضلع غربی شرکت مذکور دچار ضرر و زیان فراوان و همچنین افت شدید ساختمان از لحاظ ارزش اقتصادی می گردد( این بند مورد تائید کارشناس حقوقی شهرداری منطقه یک می باشد ). مطابق نامه کارشناسی به شماره 160-14-8 مورخ 12/11/1395 ریاست محترم شعبه سیزدهم شورای حل اختلاف شهرستان سنندج 25% افت برای ساختمان اینجانب برآورد گردیده است.

شرکت آب و فاضلاب بدون ارائه مدارک احراز مالکیت اقدام به اخذ مصوباتی از کمیته سیما و منظر شهری  ( به شماره نامه 1108 مورخ 18/03/1394 ) نموده است. با استناد به اینکه شرکت آب و فاضلاب، فاقد پروانه ساخت و نقشه تائید شده نهایی از سوی شهرداری می باشد، لذا هر گونه مصوبات اعم از کمیته کار، کمیته سیما و منظر شهری و ... غیر قانونی می باشد و می بایست این مصوبات تا به این لحظه ملغی الاثر اعلام گردد.

شهرداری با عدم تعطیلی کارگاه شرکت مذکور و عدم برخورد با فعالیت احداث ساختمان شرکت آبفا، بدون رعایت نمودن ضوابط قانونی از قبیل اخذ پروانه و تائیدات معماری و سازه ای، موجبات فعالیت شرکت مذکور را فراهم و شرکت آبفا نیز همچنان مشغول احداث می باشد و ساختمان را در طول سنوات گذشته در چندین طبقه احداث نموده و بنده با وجود پیگیری های مکرر و مستند، تاکنون به نتیجه ای قابل قبول نرسیده ام، خواهشمند است با توجه به مستندات پیوستی موجود و همچنین مستندات در سنوات گذشته و موجود در پرونده شرکت آبفا، نسبت به بررسی شکایت اینجانب ( عدم رعایت عرض معبر منطبق با وضع موجود و با تاکید بر تائید نقشه از سوی شهرداری و همچنین تخلف احداث ساختمان بدون پروانه )، دستورات لازم را در خصوص توقف روند اجرایی، تا حصول نتیجه مبذول فرمائید.

شهرداری لازم است با تخلف احداث ساختمان آبفا بدون اخذ پروانه برخورد و از احداث ساختمان تا مشخص شدن وضعیت شکایت اینجانب جلوگیری به عمل آورد و در صورت صدور پروانه کلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ساختمانی من جمله حقوق ارتفاقی ((عدم امنیت و سلب آرامش، حفظ حریم خصوصی، تسلط و اشرافیت به حیاط و اتاق های پذیرایی و خواب، عدم رعایت شعاع دید، عدم برخورداری کامل از نور آفتاب ( سایه اندازی کامل)، تونل باد و یخ و یخبندان ... )) را در نظر بگیرد.

با تشکر

لطفا بنده را راهنمایی فرمایید

رستمی

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

می‌توانید با طرح دعوی در دیوان عدالت اداری احقاق حق نمائيد لکن شایسته است ابتدا درخواست مشاوره خود را با احدی از کارشناسان مجرب ثبت نمائيد تا جهت جلوگیری از تضییع حقوق حقه جنابعالی دادخواست بصورت تخصصی تنظیم گردد./


با احترام
موفق باشید
یاسین، مشاور و کارشناس حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...