باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
212 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 314 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۳۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری :

هر کس متهم به ارتکاب جرایم متعدد باشد که رسیدگی به بعضی از آنها در صلاحیت دادگاه کیفری یک و دو و بعضی دیگر در صلاحیت دادگاه انقلاب یا نظامی باشد ، متهم ابتداء در دادگاهی که صلاحیت رسیدگی به مهمترین اتهام را دارد ، محاکمه می‌شود و پس از آن برای رسیدگی به اتهام دیگر به دادگاه مربوط اعزام می‌شود. در صورتی‌که اتهامات از حیث مجازات مساوی باشد ، متهم حسب مورد ، به ترتیب در دادگاه انقلاب ، ‌نظامی ، کیفری یک یا کیفری دو محاکمه می‌شود.

  • تبصره ۱ ماده۳۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری : هرگاه شخصی متهم به ارتکاب جرایم متعددی باشد که رسیدگی به بعضی از آنها در صلاحیت دادگاه کیفری یک و رسیدگی به بعضی دیگر در صلاحیت دادگاه کیفری دو و یا اطفال و نوجوانان است ، به تمام جرایم او در دادگاه کیفری یک رسیدگی می‌شود.
  • تبصره ۲ ماده ۳۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری : چنانچه جرمی به اعتبار یکی از بند های ماده ( ۳۰۲ ) این قانون در دادگاه کیفری‌یک مطرح گردد و دادگاه پس از رسیدگی و تحقیقات کافی و ختم دادرسی تشخیص دهد عمل ارتکابی عنوان مجرمانه دیگری دارد که رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری‌ دو است ، دادگاه کیفری یک به این جرم رسیدگی و حکم مقتضی صادر می‌نماید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...