باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
297 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)

با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 296 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۲۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری :

دادگاه کیفری یک دارای رئیس و دو مستشار است که با حضور دو عضور نیز رسمیت می یابد. در صورت عدم حضور رئیس ، ریاست دادگاه به عهده عضو مستشاری است که سابقه قضائی بیشتری دارد.

  • تبصره ۱ ماده ۲۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری : دادگاه کیفری یک در مرکز استان و به تشخیص رییس قوه قضاییه در حوزه قضایی شهرستان‌ها تشکیل می‌شود. در حوزه‌ هایی که این دادگاه تشکیل نشده است ، به جرایم موضوع صلاحیت آن در نزدیکترین دادگاه کیفری یک در حوزه قضایی آن استان رسیدگی می‌شود.
  • تبصره ۲ ماده۲۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری : دادرس علی‌البدل حسب مورد می‌تواند به جای رییس یا مستشار انجام وظیفه کند. همچنین با انتخاب رییس‌کل دادگستری استان ، عضویت مستشاران دادگاه‌ های تجدید نظر در دادگاه کیفری یک و دادگاه انقلاب در مواردی که با تعدد قاضی رسیدگی می‌کند بلامانع است.
  • تبصره ۳ ماده۲۹۶ قانون آیین دادرسی کیفری : دادگاه‌ های کیفری استان و عمومی جزائی موجود به ترتیب به دادگاه‌ های کیفری یک و دو تبدیل می‌شوند. جرایمی که تا تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون در دادگاه ثبت شده است ، از نظر صلاحیت رسیدگی تابع مقررات زمان ثبت است و سایر مقررات رسیدگی طبق این قانون در همان شعب مرتبط انجام می‌شود. این تبصره درمورد دادگاه انقلاب و دادگاه‌ های نظامی نیز جاری است.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...