باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,959 بازدید
در مهریه توسط (100 امتیاز)
باسلام

خواهر بنده بابت مهریه اش اقدام کرده و ماشین همسرش که تنها دارایی اش است از طریق وکیل بعنوان تامین خواسته در توقیف داره (همسرش با ماشین کار نمیکرده و پزشک است)

الان سه ماهه از این جریان میگذره و دادگاهی برای گرفتن مهریه تشکیل نشده وکیل هم میگه تا خواهر شما دستور فروش خودرو رو صادر نکنه ماشین در توقیف میمونه و دادگاهی هم تشکیل نخواهد شد. آیا این گفته درسته که برای تشکیل دادگاه و اخذ مهریه اول نیاز است تا خواهر بنده حتما خودروی توقیف شده رو از طریق کارشناسی به فروس برسونه؟

ممنونم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (420 امتیاز)
با سلام

تامین خواسته به منطور جلوگیری از تضییع اموال توسط طرف مقابل بوده و تشکیل دادگاه رسیدگی به مطالبه مهریه ارتباطی با تامین خواسته ندارد و تا رای مهریه صادر نشه و رای صادره قطعیت پیدا نکنه مزایده و فروش اموال توقیف شده ممکن نخواهد بود لذا ابتدا باید دادگاه تشکیل بشه و رای صادر بشه و قطعیت پیدا کنه و سپس اجراییه صادر بشه و در انتها نوبت به فروش اموال توقیف شده برسه.

مگر اینکه توقیف از طریق اداره ثبت بوده باشه و دادخواستی داده نشده باشه که در اینحا دیگه تامین خواسته مصداق ندارد . در صورتی که توقیف از طریق اداره ثبت انجام شده باشه ابتدایا باید مال فوق مزایده و به فروش بره و نسبت به مابقی مهر دادخواست داده بشه و تشکیل دادگاه و ...

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...