باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
177,972 بازدید
در روابط نامشروع و خیانت توسط (2,990 امتیاز)
سلام

حکم قانونی رابطه تلفنی و گفتگوی پیامکی با زن شوهردار چیست ؟ ممنون از شما
3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,990 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

روابط نامشروع به دو دسته زنا و روابط نامشروع غیر از زنا تقسیم بندی می شوند.

رابطه نامشروع غیر زنا، اعمال منافی عفت و عرف از قبیلِ بوسیدن و گفتگوی غیر متعارف بین زن و مردی که باهم ازدواج نکرده اند می باشد. گفتگوی غیر عرف در فضای مجازی مثل تلگرام و اینستاگرام نیز می تواند مشمول رابطه نامشروع باشد.

مجازات رابطه نامشروع غیر زنا، شلاق می باشد. همچنین، مجازات زنا با توجه به شرایط، بسته به تشخیص قاضی، می تواند شلاق یا اعدام تعیین شود.

تشخیص رابطه نامشروع با توجه به اقرار طرفین، گزارش پلیس، شهادت شهود و وجود مدارکی که نشان دهنده رابطه ی غیرعرف باشد انجام می شود. عکس، فیلم، پیام در شبکه های مجازی و پیامک، از آنجا که امکان تقلب در آن ها وجود دارد به عنوان ادله اثبات جرم شناخته نمی شود و برای قاضی می تواند صرفن به عنوان نشانه ای از وقوع رابطه نامشروع باشد.

همچنین قاضی می تواند برای اثبات زنا، نظر پزشکی قانونی را نیز جویا شود. رابطه جنسی معمولا تا 3 هفته بعد از آن، توسط پزشکی قانونی قابل تشخیص می باشد.

به منظور اجتناب از پیچیده شدن پرونده خود، قبل از پیگیری امور قضایی ، از مشاوره یا خدمات وکیل متخصص بیدبرگ استفاده کنید. برای استفاده از خدمات بیدبرگ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.bidbarg.com/legal-services

0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

مجازات رابطه نامشروع مادون زنا (کمتر از زنا) شلاق می باشد.
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
ویرایش شده توسط
در صورتی که خانمی اعم از مجرد یا متأهل از طریق تلفن با مردی نامحرم تماس- های مکرر داشته باشد یا پیامک های عاشقانه یا شوخیهای جنسی و یا ایمیلهای متعدد با موضوع روابط جنسی به یکدیگر ارسال نمایند یا از طریق نرمافزارهای ارتباطی مجازی تحت موبایل با یکدیگر روابط غیر متعارف داشته باشند صرفنظر از اینکه تطبیق موضوع و رفتار با حکم قانونی وظیفه مرجع قضائی رسیدگی کننده است که با توجه به محتویات پرونده انجام میشود ولی ارتباط تلفنی یا اینترنتی یا مجازی به این نحو در صورت وجود سایر شرایط قانونی و با توجه به عرف محل ممکن است رابطه نامشروع تلقی شود.

  

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...