باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,123 بازدید
در دیه توسط

یه مدته یه خانواده گیر دادن به ما که بیست روز پیش روز عاشورا برادرم با خودرو که بیمه و گواهینامه داره زده به برادرشون که سوار موتور بودن و دو سرنشینه هم بودم.

یکه فوت کرده یکی کاملا سالمه. برادرمم میگه کار من نیست. کروکی ندارن. شاهد ندارن. ضارب هم فرار کرده. ماشین برادرم مدتهاست یه تو رفتگی داره اومدن بی اجازه ازش عکس گرفتن میگن شاید مربوط به تصادفه.

  1. میشه ثابت کرد که مربوط به تصادفه یا نه؟
  2. اگه کار برادرم باشه و مقصر موتور باشه حکمش چیه؟
  3. اگه مقصر برادرم باشه حکمش چیه؟
  4. اگه ما اعاد حیثیت کنیم ازشون پس از دادگاه چی میشه؟
  5. ماشین بیمه هست  و تصادف تو عاشورا بوده اگه دیه بخوان چقدره و چجوریه؟

یه برادر دارم جون همه مون وصله بهش.چجوری خلاص شیم از دستشون؟

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

1. برای این ادعا که تصادفی رخ داده نیاز به دلایل و مدارک می باشد از جمله دوربین های راهنمایی و رانندگی محل تصادف را میشود چک کرد. همچنین با دلایل کافی می توانید اثبات کنید در روز و زمان تصادف برادر شما در جای دیگری بوده است تا کذب بودن ادعای شاکی مشخص شود.

2. اگر برادر شما و موتوری تصادف کرده باشند پرونده به کارشناسی جهت مشخص شدن مقصر و میزان تقصیر ارجاع می شود اگر صددرصد موتور مقصر باشد راکب موتور مسوول پرداخت دیه و خسارات وارده به شما می باشد.

3. چنانچه مقصر برادر شما باشد مسوول پرداخت دیه و خسارات وارده می باشد که دیه توسط بیمه پرداخت می شود و با توجه به فوت یک نفر در حادثه و بسته به علت حادثه جزای عمومی برای مقصر در نظر گرفته می شود

4. اگر شما مقصر نباشید و ادعای صورت گرفته کاملا کذب باشد می توانید به جرم افترا شکایت کنید. اتفاق خاصی نمی افتد در فرض وجو سونیت در طرف مقابل و  پذیرش دادگاه طرفتان به چزای نقدی بدل از حبس محکوم خواهد شد.

5. در ماه حرام به میزان دیه یک سوم اضافه می شود. دیه انسان در ماه حرام در سال 1396 280میلیون تومان است . دیه از بیمه ماشین پرداخت می شود.

6. انشاالله درست میشه

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,611 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,139 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...