باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
581 بازدید
در مهریه توسط (100 امتیاز)
باسلام

من براردرم 6 ماه هست از ههمسرشون جدا شدند. و حدودل يكسال درگير مساله مهريه بودن و تمام استعلامات ايشان انجام شد مه نه ملكي، نه ماشيني و نه حساب بانكي پرباري داشتند. و تمام استعالامات منفي بوده است.

اما متسافانه قاضي ايشان را محكوم به پيداخت كل مهريه شامل 114 سكه و 110 مثقال طلا كردند و پبش پرداخت محكوم به پرداخت 10 سكه و هزينه حج عمره شدند و با اعتراضي كه انجام شد هيچ تغييري در آن ايجاد نشد و ايشان مجبور شدند سكه ها را از يك طلا فروشي با تنظيم قرارداد بگيرند و اقساطشون با توجه به بيكار شدنشون اول هر 5 ماه يك سكه و نيم مثقال طلا و بعد از اعتراض شد هر 10 ماه يكبار.

حتي ايشان وقتي ازدواج كردند و سند ازدواجشون براي تعديل بردن نه تنها در پرونده موجود نبود قاضي راي داده بودند كه چون مستنداتي ارائه نشده مجددا راي قبلي را تاييد كردند. تا اين كه سر رسيد اولين قسط شد و قبل از آن اعتراض كردند كه متاسفانه تاريخ دادگاه را انداختن بعد از تاريخ قسط كه ايشان بتاز هم مجبور شدند اين مبلغ را بدهي جور كنند.

 در دادگاهي كه تشكيل با اين كه مجدا سند ازدواج را به دفاتر خدمات قضايي داده بودند در مستندات وجود نداشت و همانجا كه سند ازدواجش همراهش بود را برابر اصل كردند و تحويل دادند به همراه فيش حقوقي 3 ميليون توامني، برگه پرداخت قسط 1100 وديعه مسكن، اجاره نامه قانوني مسكن به مبلغي ماهي 1500 هزارتومان و ... كه متاسفانه قاضي حتي از شاهدين سئوالي نكردند و ظرف يك روز راي صادر نموده و برادرم ره مجددا به 10 ماه نيم يك سكه محكوم نمودند.

اين در حاليست كه طبق قانون 1 چهارم حقوق مرد متاهل بايد براي مهريه زن لحاظ گردد.

اما متاسفانه اين قاضي به هيچ عنوان روي مستندات و صحبت هاي شاهد راي صادر نمي نمايد. حال سئوال من اين است همانطور كه آقاي رييسي بخشنامه داده اند كه مردها بايد طبق درآمدشان موظف به پرداخت مهذيه باشند كه متاسفانه قضات به اين امر پايبند نيستند و چطور يك جوان با درآمد 3 ميليوني و فقط هزينه اجرا و قسط 2400 به حز هزينه هاي جاري زندگي و همسرش مي تواند با تغيير نوسان بالاي سكه 10 ماه يكبار سكه دهد؟

 الان راه حل چيست؟ آيا مي شود از قاضي پرونده شكايت كرد؟

يا قاضي و شعبه را تغيير داد؟

چرا قضات دادگاه باهنر اين مشكل را دارند؟

 چرا تمام شهروندان و وكلا از قضات دادگاه باهنر ناراضي هستند؟

 چرا در اين دادگاه عدالت جاري و ساري نيست؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)

مهریه دین است بر ذمه زوج مطابق شرع و قانون. اینکه از قاضی می‌شود شکایت نمود، بله ممک ناست ولی باید مستندات را ضمیمه نمود اما نمی‌توان آنها را تغییر داد. مشکل از قاضی نیست بلکه شاید بعلت عدم شناخت کافی عوام از مادتین قانونی این تصور را ایجاد می‌نماید در صورت تمایل درخواست مشاوره تلفنی نمائید تا مستندات‌تان توسط احدی از کارشناسان مجرب مورد بررسی قرار گیرد و بهترین راهنمائي ارائه گردد./


با احترام
موفق باشید
یاسین، مشاور و کارشناس حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,484 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 11,983 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...