باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,845 بازدید
در شکایت از کارفرما یا کارگر توسط (100 امتیاز)

با سلام و عرض ادب

{مختصر شرح وقایع}

بنده مالک یک دستگاه آپارتمان از یک مجتمع 50 واحدی واقع در تهران میباشم. این واحد را به مدت ۴ سال متوالی به یک شخص اجاره داده ام. و تمامی هزینه های اعمالی جداگانه برای تعمیرات و نگهداری که به مالک ارچاع داده بودند را پرداخت نموده ام.

در حال حاضر مدیر ساختمان ساختمان را ترک کرده اند و ساکنین و مدیر جدید سرایدار را اخراج کرده اند و و سرایدار برای مطالبه حق سنوات ۸ سال گذشته خود از ساختمان شکایت کرده است و با میانجیگری یک وکیل از ۷۵ میلیون تومان به مبلغ ۳۵ میلیون تومان به رضایت رسیده اند و بنده از هیچ یک از روند یالا بی اطلاع بوده ام.

{سوال بنده از شما اساتید محترم}

  • ۱- رابطه سرایدار با مالکین یا هیات امنا از نوع رابطه کارگر و کارفرمایی کار تابع می باشد لذا این مبلغ سنوات و بیمه مشمول مالک میباشد یا مستاجر؟
  • ۲- اگر از قبل در شارژ در نظر گرفته نشده باشد حال پس از ایجاد مشکل این مبلغ مشمول مالک است یا مستاجر؟
  • ۳- آیا کلیه حقوق و مزایا سرایدار محترم در مبلغ شارژ ساختمان در نظر گرفته نمی شود؟


از اساتید و وکلای محترم این سایت خواهشمندم نظرات خود را در مورد سوالات بنده مشخصا و دقیق و کوتاه پاسخ بفرمایند تا بتوانم در نهایت یک تصمیم بگیرم تا حق کسی را ضابع نشود و ضمنا مطالب شما عزیزان باعث رشد جمعی مردم عزیز ایران خواهد شد.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (2,460 امتیاز)
اگر مطالبات قانونی کارگر در زمان حضور وی در محل آپارتمان پرداخت می شد قاعدتاً از شارژ ماهیانه کسر و به فرد پرداخت می شد . اما حال که پرداخت نشده است ، در تعهد شماست .

رابطه سرایدار با کلیه افرادی که در ساختمان حضور دارند رابطه کارگری و کارفرمایی است که این افراد می توانند مستاجر یا مالک باشند . اگر مبالغ حقوق و مزایای سرایدار به صورت ماهیانه پرداخت گردد قاعدتا کارفرمای وی در ان مقطع مستاجر یا مالک ساکن در آن ماه می باشد . اما در صورتی که قسمت یا تمام مطالبات یک نفر پرداخت نشود و به زمان قطع همکاری حواله گردد ، پرداخت کل آن با مالک خواهد بود .

با توجه به اینکه سرایدار را طبق توافق استخدام کرده اید اما این توافق بر اساس حداقل های قانونی نبوده است و روال قانونی در آن لحاظ نشده است ، لذا کارگر می تواند ما به التفاوت های ناشی از قانون را دریافت کند و در صورت طرح شکایت در ادارات کار ، به شرط اثبات رابطه کاری با ساختمان ، مشمول دریافت کلیه مزایا و مطالبات قانونی می باشد .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 354 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 985 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,043 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 2,535 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,643 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,499 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...