باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,330 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (30,180 امتیاز)
سلام

ما محصولی را به فروش می رسانیم که توسط یک سندیکای غیردولتی مورد بازاریابی قرار می گیرد. این سندیکا در سامانه ارزش افزوده عضو نیست و عضو نمی شوند.

وضعیت پرداخت مالیات ارزش افزوده سهم از فروش سندیکای فوق که در سامانه ارزش افزوده عضو نیست چگونه است؟

آیا ما می توانیم سهم ارزش افزوده که می بایست به آن ها بدهیم خودمان به دولت پرداخت کنیم ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (14,300 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
سلام،

پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده به واسطه تسلیم اظهارنامه مربوطه توسط ارائه کننده کالا یا خدمت امکان پذیر است.

مشمولیت یا معافیت در قانون ارزش افزوده به محصول یا خدمت ارائه شده مربوط بوده و ارتباطی به نوع شخص حقوقی یا کلیت آن ندارد. اما اشخاص حقوقی که صرفا به عرضه کالا یا خدمات معاف می پردازند ملزم به ثبت نام در نظام ارزش افزوده نیستند. مشمولین در نظام ارزش افزوده طی 7 مرحله  با توجه به نوع اصناف، نوع و حجم فعالیت و موارد دیگری فراخوان شده است که طبق فراخوان مرحله 7، تمام اشخاص حقوقی از تاریخ 1395/07/01 با هر حجم از فروش یا درآمد از محل عرضه کالا و خدمات مشمول که طی مراحل قبل فراخوان نشده اند، مشمول ثبت نام و انجام تکالیف قانونی هستند.

تکلیف پرداخت ارزش افزوده فعالیت فوق به عهده سندیکا است و برای شرکت شما مسئولیتی نخواهد داشت. همچنین پذیرش هزینه آن نیز برای شما مستقل از پرداخت ارزش افزوده است و تطابق با مواد 147 و 148 ق.م.م، ملاک قابلیت قبول هزینه است. سندیکا طبق فرمایش شما ثبت نام ارزش افزوده ندارد و مورد حسابرسی مالیات بر ارزش افزوده قرار نمی گیرد. اما اگر روزی مورد حسابرسی قرار گرفت و این بخش از فعالیت ش مشمول تشخیص داده شد، خود مسئول پرداخت مالیات و عوارض خواهد بود

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...