باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
614 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (120 امتیاز)
با سلام

آیا شرکتی که در منطقه آزاد ثبت شده باشد و درصورتی که مواد اولیه را وارد کند و آنرا در همان منطقه آزاد تغییرداده و در شعبات خودش در سراسر ایران به فروش برساند می بایست از خریداران که اشخاص و مصرف کنندگان نهایی هستند ارزش افزوده دریافت کند ؟
توسط (30,180 امتیاز)
سلام

برای صادرات کالاهای تولید شده در مناطق آزاد با تایید مدیریت منطقه آزاد و گمرک منطقه صادررات کالای تولید شده تا میزان ارزش افزوده ایجاد شده در منطقه از پرداخت حقوق و عوارض گمرکی معاف است.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
بله مالیات درمناطق آزاد فقط میتواند معاف باشد وخارج از منطقه مشمول است مثل یک خودروکه به محض ورودبه مناطق غیرآزاد مشمول عوارض وخق گمرکی میشود

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
توسط (2,650 امتیاز)
با تشکر از پاسخ همکار گرامی ...

شرکتی که در مناطق آزاد به ثبت رسیده است ، قاعدتا در سامانه ارزش افزوده ثبت نام نکرده است. بنابراین برای فروش محصولات خود نمی تواند ارزش افزوده مطالبه کند.

ولی برای فروش کالا در سراسر کشور از طریق شعبه های ثبت شده و رسمی خود ، قاعدتا باید ارزش افزوده را از مشتریان مطالبه کند.

اما نکته اصلی در این مورد ، نوع فعالیت شعبه و نحوه خروج کالا از مناطق آزاد است ، چون هنگام خروج کالا از منطقه شرکتها موظف هستند که عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاها را به گمرک منطقه آزاد پرداخت نمایند .
توسط (119,010 امتیاز)
همه شرکتهای درمنطقه آزاد باید کلیه وظایف قانونی ازجمله اظهارنامه ارزش افزوده را ارسال کنند وکالاهای تولیدی هم عوارض گمرکی اشان هنگام ترخیص پرداخت میشود

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...