باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
636 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (100 امتیاز)
دوباره دسته بندی کردن توسط

با سلام 

بنده بعنوان شخص حقیقی با قرارداد و همکاری شرکت حقوقی اقدام به فروش نرم افزار کرده ام. بعد فروش نرم افزار به عموم مردم ارزش افزوده حاصل از فروش نرم افزار کم شده و به اداره مالیات از سوی شرکت گزارش و پرداخت می شده است و 30 درصد باقی مانده درآمد پس از کسر مالیات ارزش افزوده را شرکت برداشته و مابقی پول مانده را به حساب بنده واریز میگردد که شرکت مالیات بر درآمد 30 درصد خود و من نیز مالیات بر درآمد مبلغ واریزی مربوط به خود را پرداخت می نمودم.

برای مثال اگر قیمت نرم افزاری 1000 ریال باشد90 ریال از این درآمد بعنوان مالیات ارزش افزوده کسر و از سوی شرکت به بعنوان به اداره مالیات واریز و مابقی درآمد یعنی 910 ریال بین من و شرکت تقسیم میگردد که 30 درصد برای شرکت یعنی 273 ریال و 70 درصد یعنی637 ریال برای بنده می باشد.

1.با توجه به اینکه شرکت مالیات ارزش افزوده را پرداخت می نماید و فقط مانده درآمد را بین خودمان تقسیم می کنیم نیازی است که بنده هم مالیات ارزش افزوده پرداخت نمایم؟

2.در صورت که اداره مالیات در آینده از بنده هم مالیات ارزش افزوده بخواهد و بنده را جریمه کند با توجه به پرداخت قبلی امکان تهاتر ارزش افزوده وجود دارد؟

3.در صورتی که جهت ارزش افزوده برای فروش سایر خدمات و کالاها خودم ثبت نام . گواهی ارزش افزوده دریافت نمایم نیازی هست فروش های مربوط به گذشته این مساله را ابتدا تهاتر کنم یا نیازی ندارد؟

متشکرم

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
مالیات وعوارض ارزش افزوده به عنوان یک مالیات از مصرف کننده دریافت میشود که دراینجا انجام شده است

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
2 پاسخ 485 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...