باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,653 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
سلام. من شاغل در یکی از حرفه های پزشکی هستم. قصد تأسیس مطب بصورت مثلا یک یا دو روز در هفته دارم. تعداد بیماران در حدی نخواهد بود که بخواهم مالیات بدهم. سؤال من این هست که آیا تشکیل پرونده مالیاتی اجباریست ؟

آیا مالیات فقط بصورت خوداظهاری است و میتوانم پرونده مالیاتی تشکیل ندهم ؟  یا آیا مرجع صادر کننده پروانه مطب به اداره دارایی مسأله صدور مجوز من را اطلاع می دهد و من مجبورم پرونده مالیاتی تشکیل بدم ؟

 اگر تشکیل پرونده مالیات اختیاری است ، بعدا اداره دارایی متوجه این مسأله نخواهد شد و جریمه ای در نظر نخواهد گرفت ؟ در ضمن این مطب داخل کلینیکی واقع شده که مالیاتشان را خودشان می دهند و همچنین اینجانب قصد نصب تابلوی به نام خودم جلوی ساختمان ندارم.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
به محض دریافت مج.زتاسیس مطب باید درسامانه کداقتصادی ثبت نام کنید واگر مطب افتتاح نشد عدم فعالیت اعلام کنید واگر 2روزدرهفته کارکردید یا 7روز درپایان سال درآمدوهزینه خودرااعلام نمایید تامالیات عملکرد دقیق حساب شود

تشکیل پرونده اجباری است ودرصورت تخلف جریمه خواهیدشد

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (1,900 امتیاز)
با سلام

در مورد سوال اولتون بایدعرض کنم بله تشکیل پرونده اجباریست و در صورت تشکیل ندادن پرونده جریمه می شوید.

سوال دوم: مالیات به صورت خود اظهاری می باشد که باید درامد و هزینه های خودتون رو در پایان سال به اداره دارایی گزارش دهید تا مالیات بر عملکردتون مشخص شود پس نیاز به تشکیل پرونده مالیاتی دارید.

سوال سوم: شما در صورت تشکیل ندادن مشمول جریمه خواهید شد. قانون مالیات قثط برای مشاغلی نیست که دارای تابلو باشد بلکه برای همه ی مشاغل و فعالیت ها می باشد پس نمی شود فت که شما معاف می باشیدو

در ضمن شما باز هم باید مالیات بپردازید چون دارای مطب می باشید و دلیلی بر اینکه مطب شما داخل کلینیک می باشد پس معاف از مالیات می باشید نمی شود.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 2,370 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,411 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...