باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
13,926 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
ویرایش شده توسط
سلام
ببخشید میشه تبصره ۱۰۰ رو به زبان ساده توضیح بدید برای من
شغل مادرم گروه سه هست و سالیانه حدود ۴ میلیون تومان درآمد دارن
سال اول هم نیست
واقعا نمیدونم بله رو بزنم یا خیر
چه فرقی داره؟
می ترسم اشتباه بزنم
اگر ساده واسه من توضیح بدید خیلی ممنون میشم
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (15,940 امتیاز)
ویرایش شده توسط
 
بهترین پاسخ

بر اساس تبصره ماده 100 قانون مالیات مستقیم سازمان امور مالیاتی می تواند مشاغلی که درآمد و فروش سالانه آنها کمتر از حد نصاب تعیین شده باشد از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند. حد نصاب تبصره ماده 100 مالیات در سال 1400 مبلغ 4.800.000.000 تومان می باشد

اشخاص حقیقی در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل حداکثر تا پایان خرداد ماه سال 1401 (فرم مذکور در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور که قرار داده خواهد شد) از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحیه مصوب 31/04/1394 و ارایه اظهارنامه مالیاتی معاف می‌شوند.

  • در صورتی که حساب بانکی تجاری خود را در پرونده مالیاتی خود ثبت نکرده باشید، امکان استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ و یا ارسال اظهارنامه را نخواهید داشت.
  • لازم است قبل از ارسال اظهارنامه یا تبصره ماده ۱۰۰، با مراجعه به سامانه خدمات جامع الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir حساب بانکی خود را اضافه، ثبت و تایید کنید.

شیوه جدید تعیین مالیات مقطوع سال ۱۴۰۰  مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم که همین چند روز قبل با توجه به بار گذاری سامانه آماده بهره برداری شده اعتراض بسیاری از مودیان را که تمایل به استفاده از مفاد این تبصره داشتند به دنبال داشته است. 

نحوه محاسبه تعیین مالیات با توجه به اقلام واریزی به حساب متصل به درگاه های پرداخت از جمله پوز متعلق به مودی [ و یا برخی اقلام دیگر ] ، مالیات پیشنهادی را به صورت مقطوع نمایش می دهد و از مودی می خواهد که چنانچه موافق است، اقدام به تایید نماید . برای دریافت راهنمایی بیشتر در زمینه ماده 100 بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تبصره ماده 100 مالیات  

مطالب مرتبط

اظهارنامه مالیاتی 1401

my.tax.gov.ir


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
ویرایش شده توسط
تبصره ۱۰۰برای کسانی خوب است که میدانند یا معاف هستند یا درآمد آنچنان ندارندبخصوص اگر سال قبل از مالیات سال قبل راضی هستند وگرنه اجباری نیست
در این صورت بزنید بله وازاظها نامه خارج شوید وتاپایان خرداد به مالیات سال قبل هشت درصد اضافه کرده و به دارایی پرداخت نمایید
اگر مشخص شود راست نگفته آید جرایم سنگین درانتظارتون است
شما بخصوص که قطعا این کار را انجام دهید

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
1 پاسخ 821 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 269 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...