باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
3,374 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
باعرض سلام وخسته نباشید از سایت خوبتون ، یه سوال درخصوص شرکتهای سهامی خاص  که ارزش افزوده بدهکار هستند چگونه است ،ایا برای اعضای هیات مدیره و سهامداران مشکلی پیش میاد، و سقف بدهی از نظر اداره مالیاتی برای ممنوع الاخروج بودن چقد است .ممنونم
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (119,010 امتیاز)
فرق خاصی بین بدهی مالیانی عملکردوارزش افزوده نیست مضاف براین که جرایم ارزش افزوده بسیاربیشتر وتصاعدی ومعمولاباعدم  بخشش همراه است
حداقل بدهی برای ممنوع الخروج بودن صدمیلیون تومان است ولی قبلش اجراییات قوی کار خودش رامیکند ..فقط اگر شرکت سهامی خاص منحل شود شرایط کمی فرق دارد وشرکا به اندازه سهام مطابق قانون تجارت مسئول بدهیهای شرکت هستند

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)

مطابق ماده 25 قانون ارزش افزوده، مسئولیت وصول مطالبات ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی محول میشود و مطابق ماده.

مطابق ماده 210 ق م م نیز یک ماه بعد از ابلاغ وقت دارید برای پرداخت یا ترتیب پرداخت آن و در صورت عدم پرداخت طبق ماده 211 واحد اجراییات اقدام به توقیف اموال به علاوه 10% جریمه میکند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که مطابق ماده 198 هر یک از سهامداران نصبت به بدهیشان به دارایی مسئولیت تضامنی دارند و دولت میتواند کل بدهی از هریک از آن ها مطالبه کند.

باعث افتخار ما خواهد بود در صورت تمایل برای توضیح مفصل یا ارائه خدمات مالی با ما تماس بگیرید.

برای استناد بیشتر موارد قانونی ذکر شده نیز برای شما عینا قید میشود:

ماده 25- شناسایی، نحوه رسیدگی وتشخیص، مطالبه و وصول مالیاتها به سازمان امور مالیاتی کشور محول می شود. عناوین شغلی، شرایط احراز مشاغل از نظر تحصیلات وتجربه، وظایف ونحوه انجام دادن تکالیف وتعیین اختیارات و برخورداری از صلاحیت های هر یک از کارکنان سازمان مزبور در کشور وهمچنین ترتیبات اجرائی احکام مقرر در این قانون به استثناء موادی که برای آن دستورالعمل یا آئین نامه پیش بینی شده است، به موجب ترتیبات ماده (219) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 27/11/1380 خواهد بود.

ماده 210 ـ هرگاه مودی مالیات قطعی شدة خود را ظرف ده‌ روز از تاریخ ابلاغ برگ قطعی پرداخت ننماید ادارة امور مالیاتی به موجب برگ اجرایی به او ابلاغ می‌کند ظرف یک ماه ازتاریخ ابلاغ کلیه بدهی خود را بپردازد یا ترتیب پرداخت آن را به ادارة ‌امور مالیاتی بدهد.

ماده 211 ـ هرگاه مودی پس از ابلاغ برگ اجرایی در موعد مقرر مالیات مورد مطالبه را کلا پرداخت نکند یا ترتیب پرداخت آن را به ‌ادارة امور مالیاتی ندهد به اندازة بدهی مودی اعم از اصل‌ و جرایم متعلق به اضافة ده درصد(10%) بدهی از اموال منقول یا غیرمنقول و مطالبات مودی توقیف خواهد شد.

صدور دستور توقیف و دستور اجرای آن به ‌عهدة اجرائیات ادارة‌ امور مالیاتی می‌باشد.

ماده 198- در شرکتهای منحله، مدیران تصفیه اشخاص حقوقی و در سایر شرکتها مدیران اشخاص حقوقی غیردولتی به‌طور جمعی یا فردی، نسبت به پرداخت مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و همچنین مالیات‌هایی که اشخاص حقوقی به ‌موجب این قانون و قانون مالیات بر ارزش افزوده مکلف به کسر یا وصول یا ایصال آن می‌باشند و در دوران مدیریت آنها قطعی شده باشد با شخص حقوقی مسوولیت تضامنی خواهند داشت. این مسوولیت مانع از مراجعه ضامنها به شخص حقوقی نیست.

 


با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+3 امتیاز
2 پاسخ 12,176 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 2,147 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 458 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,830 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,525 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,586 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 4,941 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 282 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 353 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...