باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
1,357 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط

با سلام و احترام، 

اینجانب برای معافیت مالیات به اداره مالیات مراجعه کردم که بصورت انفرادی فعالیت کنم طبق ماده ۱۴۴ و کارشناس کتاب رو بازدید کرد و از چند نفر از همکارانش پرسید گفت شما معاف هستی، و در عین حال باز به کمسیون ارجاع دادند از ایشون پرسیدم  گفتند شما اگر بخای گواهی ثبت اختراعت رو بفروشی معاف هستی و بخای فعالیت کنی برای ثبت اختراعت باید مالیات بدهی، حالا من قانع شدم چون ماده۱۴۴ از فروش و حق امتیاز و سند چیزی نگفته ، گفته پروانه بهره برداری، یعنی فعالیت بکنم تا ده سال معاف هستم ، حالا کارشناس کمبسیون به من میگه معاف نیستی حالا من موندم ایا معاف هستم یا خیر؟ چون میخام تعیین تکلیف کنم بصورت انفرادی بهتر است فعالیت کنم یا شرکتی ثبت کنم با شرکت فعالیت کنم؟ با تشکر از راهنمایی شما

ماده ۱۴۴ قانون مالیات های مستقیم

جهیزیه منقول و مهریه اعم از منقول و غیرمنقول و جوایز علمی و بورس‌های تحصیلی و همچنین درآمدی که بابت حق اختراع یا حق اکتشاف عاید مخترعین و مکتشفین می‌گردد به‌طور کلی و نیز درآمد ناشی از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی مراکزی که دارای پروانه تحقیق از وزارتخانه‌های ذیصلاح می‌باشند به مدت ده سال از تاریخ اجرای این اصلاحیه طبق ضوابط مقرر در آئین نامه‌ای که به پیشنهاد وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فن‌آوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید، از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)
از نظر تجربی، فعالیت شرکتی بهتر است و قابلیت دفاع و مذاکره بیشتری دارد. این نکته را توجه داشته باشید که شما درصورت انجام کلیه فعالیت های قانونی خود مانند ارائه به موقع اظهارنامه میتوانید از معافیت بهرمند شوید.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,263 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 868 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,891 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,212 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 31,796 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,393 بازدید
سوال شده بهمن 24, 2017 در حسابداری و مالیات توسط روشنی (17,070 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 11,212 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...