باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,003 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام  اطلاعات کارکرد اعضاء سازمان نظام مهندسی تمام و کمال دراختیار خود سازمان مرکزی است و اعضاء طراحی و نظارت فقط در سازمان ثبت می شوند پس چرا باید معاملات فصلی را هر کدام جداگانه اعلام نمایند و چرا سازمان امور مالیاتی از خود سازمان اطلاعات را نمی گیرد
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (33,910 امتیاز)
ساز کار این موضوع و سیستم یکپارچه قبلا فراهم نبود اما جدیدا فراهم شده است با این حال هر شخصی با توجه به نوع شخصیتش مکلف به انجام امور قانونی خود هستش.

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (17,070 امتیاز)
مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در مواردی که به عنوان شخص حقیقی در قالب قراردادهای خدمات مهندسی فعالیت می کنند تکلیفی به ارسال گزارش فصلی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر ( قانون مالیاتهای مستقیم قبل از اصلاحیه ۹۴ ) ندارند.

☑️ به استناد بخشنامه، سازمان امور مالیاتی کشور در صورتیکه درآمد حاصله از فعالیت مهندسان عضو سازمان که در قالب شخص حقیقی انجام می پذیرد در راستای ارائه خدمات می باشد، از تاریخ ۴/ ۳/ ۹۴ تکلیفی در خصوص ارسال گزارش صورت معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر قانون یادشده ندارند.

⭕️ توجه داشته باشیم ، مصادیق مشمولیت اشخاص جهت تسلیم فهرست معاملات فصلی برابر قانون مالیاتهای جدید ( پس از اصلاحیه موضوع ماده ۱۶۹ از ابتدای سال ۱۳۹۵ ) در ماده ۹ آیین نامه تبصره ۳ ماده قانونی مذکور احصاء گردیده است .

با احترام
برای دریافت مشاوره مالیاتی یا حسابداری اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 619 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 780 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 5,716 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 763 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...