باز هستیم
مشاوره مالیاتی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
738 بازدید
در حسابداری و مالیات توسط (19,580 امتیاز)
با سلام
مزایا و معایب و ویژگی های نرم افزار مالی و حسابداری حسابداری مالی یاس سیستم چیست ؟
آیا نرم افزار حسابداری حسابداری مالی یاس سیستم نسخه رایگان دارد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (140 امتیاز)
ویرایش شده توسط

 سیستم  حسابداری:

سیستم حسابداری مالی، به عنوان بخش جدایی ناپذیر شرکت ها و بنگاه های اقتصادی محسوب گردیده و تقریبا از شروع فعالیت (و گاها پیش از شروع رسمی کار مجموعه) انتخاب و بهره برداری از آن به صورت جدی در برنامه کاری قرار می گیرد. یاس سیستم یکی از سیستم های یکپارچه به نام در حوزه مالی است که قابلیت های ارزنده ای نسب به سایر سیستم های حسابداری دارد. از امکانات برجسته یاس سیستم می توان به نکات ذیل اشاره نمود :

 ویژگی کدینگ حسابداری

 حسابداری مالی یاس علاوه بر امکانات گسترده و قابلیت تعریف تا 6 سطح، سادگی و کارایی ویژه ای دارد. این ویژگی به گونه ای است که برای استفاده کنندگان به عنوان یک وجه تمایز شناخته می شود. این سطوح حسابداری در سه سطح بطور شناور می باشند. شناور بودن سطح تفصیلی بدین معنا ست که یک تفصیلی می تواند به چندین معین لینک داده شود. سطح کدینگ بعد از تفصیلی ، مراکز بوده که آن نیز دارای ویژگی شناوری می باشد.

بدلیل نامحدود بودن تعداد تفصیلی و مراکز در نرم افزار یاس ، می توان توسط گروه های مربوط آنها را دسته بندی نموده و با لینک دادن یک گروه به سطح کدینگ مورد نظر کلیه اقلام زیر گروه آنرا نیز به سطح کدینگ مذکور ربط داد . این ویژگی سبب افزایش سهولت تعریف کدینگ در این نرم افزار می شود . شایان ذکر است که در آخرین نسخه نرم افزار یاس ، کدینگ پیشنهادی بسیار پیشرفته ای بر اساس انواع فعالیت های اقتصادی شرکت ها ، تهیه شده که با یک کلید براحتی قابل تخصیص بوده و نیز قابل ویرایش می باشد.

 ویژگی جستجوی هوشمند در یاس :

با این ویژگی ، می توان در تمامی اسناد حسابداری ، یک رقم بدهکار و یا یک رقم بستانکار و یا شرح سند خاصی جهت انجام فرآیند مغایرت گیری جستجو نموده و حتی از اسناد مربوطه گزارش دفاتر و یا چاپ سند نیز تهیه نمود . این جستجو می تواند براساس تاریخ ، تهیه کننده سند، شماره سند و ... نیز باشد.

ویژگی چندشرکته بودن:

در این نرم افزار می توان چندین شرکت تعریف نمود که از نظر کدینگ مرتبط و یا غیر مرتبط باشند . در صورتیکه از نظر کدینگ مالی باهم مرتبط باشند، با یک کلید امکان انتقال  اسناد  از شرکت اول به شرکت دوم میسر بوده و در شرکت دوم قابل ویرایش می باشد.

امکان بستن حساب ها و صدور سند خودکار در پایان دوره مالی :

تنها با دو کلیک می توان اسناد را نهایی نموده و حساب های موقت را بسته و اسناد مربوط به بستن حساب ها را صادر نمود. شایان ذکر است تنها با فشردن کلید کنترل در این قسمت ، سیستم بصورت خودکار تمامی سرفصلهای حسابداری تعریف شده را بررسی و خطاها را گزارش می نماید.

مرور حسابها :

یکی از زیباترین ویژگی های این سیستم امکان نمایش مانده ها از هر سرفصل بصورت زیر هم می باشد . همین امکان در سرفصل های انتخابی را می توان  در شرکتهای مختلف نیز بکاربرد .  امکان نمایش گزارش دفاتر نیز با استفاده از کلید چاپ  بسادگی میسر می باشد. یاس از نمایش صفحات متعددگزارشات پشت سرهم که منجر به سردرگمی و اتلاف وقت کاربر می _شود ، بشدت پرهیز دارد. ردیابی متوالی مانده های کدینگ زیر هم و بصورت سلسله وار ، مغایرت گیری را برای کاربران بسیار ساده می نماید.

 گزارشات سیستم حسابداری :

تمامی گزارشات یاس در تمامی ماژولها براحتی قابل چاپ، ارسال به اکسل و تبدیل به فایل PDF می باشند.

گزارشات سیستم حسابداری یاس می تواند شامل گزارشات دفاتر روزنامه ،کل ، سطوح تفصیلی ، مراکز، پروژه و ... وانواع ترازها و نیز سود و زیان شرکتی و بین شرکتها بصورت مقایسه ای و یا ترکیبی و نیز گزارشات اسناد در سطوح مختلف و ماهانه و روزانه و ... باشد.

ماژول صندوق:

 در این سیستم امکان ثبت اسناد مربوط به منابع ورودی و خروجی براحتی میسر است. یکی از بارزترین ویژگی ها، امکان ثبت سند بصورت سه بعدی می باشد. این بدین معناست که بعنوان مثال برای ثبت سند اسناد درجریان وصول و یا اسناد واخواستی با توجه به اینکه تفصیلی این معین ها ، طرف حسابها می باشند ، بانکی که واگذاری نزد آن انجام شده در فرم واگذاری به بانک ثبت می گردد.

در این ماژول، امکان تهیه گزارشات مختلف از چکها، موجودیهای صندوق و بانک نیز میسر می باشد. شایان ذکر است که می _توان چکهای دریافتی از محل هر فاکتور را که توسط ماژول فروش ثبت شده و به ماژول صندوق ارسال شده است ، براحتی با یک کلید سند خودکار ثبت نمود.

ماژول دستمزد:

در این سیستم می توان اطلاعات پرسنلی، قراردادها و احکام کارکنان را ثبت نموده و از آنها گزارشگیری نمود. امکان دریافت کارکرد پرسنل از دستگاه ساعت زن و یا درج دستی کارکرد ماهانه کارکنان از دیگر ویژگیهای این ماژول می باشد. امکان تهیه فایلهای خروجی بیمه و مالیات و نیز گزارشات چاپی مربوطه از دیگر زیبایی های نرم افزار یاس می باشد.

ماژول انبار:

در این سیستم تعداد انبارها نامحدود بوده و می توان آنها را زیرگروه انبارهای هم رسته قرارداد. در شرکتهایی که تعداد کالاها بسیار بالا بوده و تنوع زیادی دارند ، می توان از گروه بندی کالاها بصورت اصلی و فرعی استفاده نمود.

در این سیستم می توان گزارشات فصلی خرید و نیز کاردکس های متنوعی را تهیه نمود. سطح بندی کالاها درانبار نیز 6 سطح بوده و سبب افزایش سرعت و سهولت دسترسی به کالاها جهت ثبت اسناد انبار می شود.

ماژول فروش :

در این سیستم امکان تعریف انواع مختلف فاکتور و تنظیمات مربوطه موجود بوده و براحتی می توان با یک کلید، سند فروش را صادر نمود. امکان گروه بندی مشتریان جهت تهیه گزارشات مدیریتی در راستای تخصیص بودجه های بازاریابی و فروش به گروه های مختلف براحتی میسر می باشد. تخصیص منابع ورودی (نقد و چک) به فاکتورهای مربوطه و ارسال آن به سیستم صندوق جهت صدور سند خودکار ، امکان تعریف تخفیفات بر اساس کالاها ، مشتریان ، در بازه های زمانی مختلف و نیز تعریف نرخ های متفاوت برای محصولات بر اساس بازه های زمانی  از دیگر ویژگیهای یاس می باشد.

گزارشات فصلی فروش ، گزارشات جامع بر اساس فاکتورها در حالات مختلف (موقت، نهایی شده، ابطالی و یا همه موارد) ، گزارشات ماهانه و... ازدیگر مشخصه های این ماژول می باشد.

ماژول صنعتی :

در این سیستم ، امکان تهیه انحرافات عوامل تولید بصورت خودکار موجود می باشد. محاسبه بهای تمام شده می تواند بر اساس حجم تولید بوده و  اقلام مصرفی ، بهای تمام شده استاندارد ، بهای تمام شده واقعی، را محاسبه نموده و انحرافات موجود را گزارش نماید.

 ماژول بودجه :

در این سیستم ، می توان بر اساس سرفصلهای مورد نیاز در بازه های زمانی مورد نظر بودجه های برآوردی را تنظیم نموده و سپس انحرافات مورد نظر را در راستای انجام تحلیل های مدیریتی تهیه نمود.

 ماژول اموال :

در این سیستم امکان ثبت مشخصات کامل داراییها ، محل استقرار و مشخصات فاکتورخرید و نیز صدور اسناد خودکار خرید داراییها بسادگی میسر بوده و امکان مستهلک کردن دارایی ها و صدور اسناد خودکار استهلاک بسهولت موجود می _باشد.

امکان اسقاط دارایی ها ، ثبت هزینه تعمیرات اساسی و افزودن آن به بهای تمام شده دارایی  و فروش آنها و صدور اسناد خودکار و تهیه گزارشات از دیگر ویژگی های این نرم افزار می باشد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...