باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,563 بازدید
در امور اداری و دولتی توسط (21,090 امتیاز)

سلام

ماده 115 قانون جدید مدیریت خدمات کشوری چیست ؟

با تشکر

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (130,930 امتیاز)
 
بهترین پاسخ

با سلام

ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری

 وظایف و اختیارات شورای یاد شده به شرح زیر می‌باشد:

  1.  اصلاح ساختار تشکیلات دستگاه های اجرائی به استثناء دستگاه هایی که احکام آنها در قانون اساسی آمده ویا به امر امام خمینی‌‌‌(ره) و مقام معظم رهبری تاسیس شده است.
  2.  تجدید نظر در ساختار داخلی دستگاه های اجرائی به منظور ایجاد انسجام تشکیلاتی و حذف وظایف موازی، مشابه و تکراری.
  3.  تفکیک وظایف اجرائی از حوزه‌های ستادی دستگاه های اجرائی و محدود نمودن فعالیت حوزه‌های ستادی به اعمال حاکمیت و امور مدیریتی و راهبردی‌، سیاستگذاری‌، برنامه‌ریزی‌، سازماندهی‌، نظارت و کنترل و انتقال وظایف اجرائی به واحدهای استانی‌، شهرستانی و سایر سطوح جغرافیایی و اصلاح ساختار تشکیلاتی متناسب با تغییرات به‌عمل آمده‌.
  4.  تنظیم دستورالعمل در مورد ادغام واحدهای استانی و شهرستانی وابسته به هر یک از وزارتخانه‌ها در یک واحد سازمانی‌.
  5.  بررسی تعیین نقش و اندازه دولت و اتخاذ ضوابط و سیاست های مناسب برای کوچک‌سازی دولت‌در چهارچوب سیاست های کلان و قوانین مربوطه .
  6.  بررسی و موافقت با ایجاد هرنوع دستگاه اجرائی قبل از ارائه به مراجع ذی‌ربط مذکور در این قانون .‌
  7.  بازنگری و اصلاح نظام تصمیم‌گیری شوراها و کمیته‌های کشور به نحوی که ضمن ارتقاء کیفی و کوتاه‌نمودن مراحل آن مراجع و نهادهای تصمیم‌گیرنده موازی و غیرضرور حذف شوند.
  8.  تدوین مقررات لازم برای اجراء صحیح احکام این قانون‌.
  9.  شناسایی و واگذاری وظایف‌، امور و فعالیتهای قابل واگذاری دستگاه های اجرائی به شهرداریها و بخش غیردولتی با هدف رهاسازی دولت از تصدی‌های غیرضرور و همچنین تعیین نحوه ارتباط و تنظیم مناسبات نظام اداری با شوراهای اسلامی روستا، بخش و شهر، شهرستان و استان .
  10.  اصلاح و مهندسی مجدد سیستمها، روشها و رویه‌های موردعمل در دستگاه های اجرائی با گرایش ساده‌سازی مراحل انجام کار، خودکارسازی عملیات و کاهش میزان ارتباط کارمندان با مراجعه‌کنندگان‌، افزایش رضایت مراجعان‌، کاهش هزینه‌های اداری و اقتصادی‌نمودن فعالیتها.
  11.  تصویب طرح های لازم برای ارتقاء بهره‌وری و کارآیی نیروی انسانی و مدیریت دستگاه های اجرائی‌.
  12.  تصویب مقررات لازم درجهت بهینه‌سازی ساختار، ترکیب و توزیع نیروی انسانی بخش دولتی‌.
  13.  تصویب دستورالعمل‌های مربوط به تعیین تکلیف نیروی انسانی دستگاه هایی که ادغام‌، منحل‌، واگذار و یا وظایف آنها به دیگر دستگاهها منتقل می‌شود.
  14.  تصویب دستورالعمل ناظر بر بهره‌برداری مطلوب از فضاها و تجهیزات و وسائط نقلیه اداری ، جابه‌جایی و تامین ساختمانهای اداری‌.
  15.  پیشنهاد منابع موردنیاز برای تحقق برنامه‌های تحول نظام اداری و طرح های مصوب شورا که نیاز به منابع جدید دارد.
  • تبصره- ایجاد هرگونه دستگاه های اجرائی جدید براساس پیشنهاد دستگاه های ذی‌ربط موکول به تایید شورای عالی اداری و تصویب هیات‌وزیران و با تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...