باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
3,356 بازدید
در دیه توسط (30,330 امتیاز)

سلام

چند سوال مربوط به یک پرونده آدم ربایی با مضمون ضرب و جرح عمدی و تهدید به قتل که پرونده هنوز در جریانه و حکم و رای اعلام نشده و دیه ایی بریده نشده و جلسات وقت نظارت متهمین هر یک ماه یک بار در شعبه بازپرسی اجرا میشود 

1- آیا طبیعی هست که این پرونده ها با این چنین مضمون ها و موضوعاتی روندش اینقدر طولانی بشه, تاریخ اولین جلسه وقت نظارت و رسیدگی مربوط به برج 8 یا 9 بود فک کنم

2- سوال که دارم این است که آیا تقسیط دیه و درخواست اعسار فقط برای مبحث مهریه هستش یا که نه برای چنین جرم ها و موضوعاتی هم قابل اجرا هست, مثلا اگر مجرم واقعا در حدی نباشد که توان پرداخت داشته باشد و بیفتد زندان برای سالهای طولانی بعد اون وقت تکلیف دیه فردی که خسارت بدنی دیده است چه میشود؟ ایا میتوان از سازمان تامین خسارت های بدنی کمکی گرفت یا که خیر اون فقط مال تصادفات هست و جرم های این چنینی را شامل نمیشود

3- عنوان پرونده " آدم ربایی و ضرب و جرح عمدی و تهدید به قتل و تخریب گوشی موبایل " هست, و با وجود تمام مدارک و شواهد و گواهی پزشکی قانونی و شهادت دو نفر به عنوان شاهد عینی جرم که همه ی این ها بر علیه این متهمان هست و جلب شدن علم و نظر بازپرس دادسرا که به یقین رسیده بر انجام این جرم توسط این مهتمان که یکی فراری هست و دیگری موقتا 20 روزی زندان بود الان با سند آزاد شده موقتا, سر انجام این پرونده به کجا میتواند بی انجامد؟

چون وقتی که شاکی مراجعه ایی میکند به شعبه بهش میگویند صبور باش و برایت ابلاغ می آید و چند تا وقت نظارت برای متهمی که زندان بود و سند گرو گذاشته تا حالا برگذار شده و شاکی احضار نشده , بهترین کاری که به نظر شما شاکی میتواند انجام دهد برای این که حقش ضایع نشود چیست؟ آیا با وجود این همه مدارک و شواهد و ادله های معتبر و شهادت شهود و شناسایی متهمی که دستگیر شده در آگاهی توسط شهود آیا بازم امکان تبانی یا هر چیز دیگری وجود دارد؟ 

و در انتها روند این مدل پرونده کیفری چگونه هست و از دست شاکی بر نفع خود چه کاری بر می آید؟ آیا مراجعه مکرر تاثیری بر تسریع روند پرونده دارد؟ الان که پرونده دست بازپرس هست درسته که بعد میره دست دادستان و نظراتشون رو اعلام میکنن و بعد میره دادگاه؟

ممنون میشم یه توضیحی راجب روندش بدین و کلا چه مدت زمان بر خواهد بود تقریبی

مربوط به این سوال:
دیه جراحت و کبودی گردن و گونه و شکستگی استخوان بینی در اثر ضرب و جرح عمدی چقدر است و آیا به نرخ روز پرداخت می شود ؟

توسط (100 امتیاز)
با سلام خدمت وکلای عزیز

ضمن عرض تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای همگی

ممنون میشم اگر به سوالات این صفحه پاسخ بدهید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)

۱-بله طولانی شدن روند رسیدگی بستگی به حجم کاری مرجع قضایی مربوطه دارد و امری ست طبیعی در امور کیفری .

۲-اعسار از پرداخت دیه از لحاظ قانونی ممکن نیست .

۳-در صورتی که تحقیقات مثبت وقوع جرم باشد پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی برای صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال می شود و چنانچه قاضی دادگاه هم تحقیقات را کمل و مثبت وقوع جرم بداند حکم مقتضی صادر می شو د،خیر در صورتی که مدارک پشواهد دلالت بر وقوع جرم کند امکان تبانی وجود ندارد و در هر حال برای متضرر امکان اعتراض و تجدیدنظر خواهی محفوظ است .

۳-چنانچه در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید می توانید از طریق این سامانه از روند پرونده مطلع شوید ،پیگیری پرونده توسط شاکی  تا زمانی که در دادسراست ممکن است موجب تسریع روند شود البته نه در حدی که موجب اخلال و مزاحمت در کارشعبه رسیدگی کننده شود .

سمیه پوریحیی  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 9,902 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,691 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,376 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 424 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...