باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,791 بازدید
در مهریه توسط (100 امتیاز)
با سلام

در دعوای مطالبه مهریه از زوج،چنانچه مادر زوج فوت کند و ماترک متوفی بین ورثه تقسیم نشده باشد و درخواست انحصار وراثت هم مطرح نشده باشد و ایضا اینکه ماترکه متوفی( مادر زوج) زمینی بوده باشد که دارای سند رسمی نباشد و اماره ای(مثل جواز ساختمان یا امتیاز برق و گاز) دال بر اینکه مالکیت از آن وی هست نیز موجود نباشد و همچنین دسترسی به تقسیم نامه ای که باعث شده متوفی زمین را از پدرش به ارث ببرد،نباشد.حال غیر از تنی چند از اهالی محل کس دیگری از مالکیت متوفی بر زمین اطلاع ندارند.با توجه به این توضیحات روش اثبات مالکیت چگونه خواهد بود؟

آیا با شهادت قابل اثبات است؟ اگر پلاک ثبتی به نام پدر متوفی(منظور از متوفی مادر زوج می باشد) باشد وضعیت چگونه است؟ اگر پلاک ثبتی بنام پدر متوفی نباشد چگونه است؟ آیا برادر و خواهر متوفی می توانند ادعا کنند که این زمین متعلق به متوفی نیست؟ اگر ادعا کنند چه باید کرد؟در فرض ادعای آنها، توسط شهود می توان ادعای آنها رو رد کرد؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
شما برای مطالبه مهریه از سهم الارث باید مدارک اثبات مالکیت متوفی را ارائه دهید چنانچه این مدارک از طریق ثبت قابل استعلام نباشد به نظر می رسد در این صورت کهریه شما از این طریق قابل مطالبه نیست .

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...