باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
7,432 بازدید
در سایر امور کیفری توسط (100 امتیاز)
سلام

از آقای م. به اتهام افشای اسرار شخصی و هتک حیثیت در فضای مجازی شکایت کرده ام. متهم به محض اطلاع از شکایت با تلفن همگانی تماس گرفته و ضمن فحاشی مکررا تهدید به ضرر جانی و مالی کرده. سپس با یک خطی که به اسم خودش نیست اول خودشو به عنوان وکیل م. معرفی کرده و سپس ضمن تهدید مجدد پیامک فرستاده که: "شما ۴ سال پیش به منشی من تعرض کردی و ازت شکایت می کنیم "
من نه اون آقا رو تا حالا دیدم و نه منشی شو.
حالا چند تا سوال برام مطرحه:
۱- آیا طرح شکایت از طرف منشی پس از گذشت ۴ سال در محاکم قضایی مسموع خواهد بود؟
۲- اگه جواب سوال ۱ مثبت است جهت اثبات ادعای خود چه ادله ای لازم دارد؟
۳- اگر اتهام انتسابی رد شود آیا بنده میتونم در دادگاه دیگری اعاده حیثیت کنم و حکم اشخاصی که طرح شکایت کرده و شکایت کرده اند چیست
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
اول باید مشخص کنید منظورتان از تعرض چیست؟!

چنانچه تعرض به معنای تجاوزبه عنف باشد(زنای به عنف) جز جرایم حدی ست و تا هر زمان برای شاکی حق شکایت وجود دارد اما برای اثبات  می بایست بینه شرعی و دلایل قوی و محکمی مثل ۴شاهد و یا اقرار متهم و نظریه پزشکی قانونی موجود باشد که با توجه به سپری شدن ۴سال و ازبین آثار تجاوزامکان معاینه توسط پزشکی قانونی در خصوص این امر وجود ندارد فلذا اثبات آن بسیار دشواروتقریبا بعید وناممکن است مگر اینکه متهم اقرار کند.

چنانچه  منظور از تعرض رابطه نامشروع دون زنا باشد تا ۵سال پس از وقوع قابل شکایت ،پیگیری وتعقیب از جانب منشی می باشد که اثبات این جرم نیاز به دلایل متقن مثل شاهد و ...ادله دیگر اثبات دعوای کیفری دارد.

درصورت عدم اثبات جرایم مذکور توسط شاکی و رد شکایت شاکی در مرجع قضایی ،برای متشاکی نیز در صورت وجود شرایط قانونی  امکان شکایت علیه شاکی وجود دارد .

  

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 16,766 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 5,619 بازدید
سوال شده شهریور 18, 2017 در تهمت ، فحاشی یا تهدید توسط mohammad.soeizi (100 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 463 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...