باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
14,599 بازدید
در طلاق توسط (110 امتیاز)
سلام وقتتون بخیر.

۳ساله که ازدواج کردم و بچه هم نداریم ولی بدلیل ناراضی بودن خانوادها و وضعیت نامتعادل کاریم توافق کردیم که از هم طلاق توافقی بگیریم ولی زنم ازوقتی که رفت خونیه پدرش کلان نظرش روبخشش مهریه عوض شده.

درنبودزنم رابطیه پیامکی عاطفی درحد۱۵الی۲۰ روز بازنی دیگر ایجادشد ولی رابطیه جنسی برقرارنشد و دیگر آن رابطه وجودندارد.

میخوام بدونم زنم میتونه باادعای اینکه من رابطه پیامکی داشتم ادعای خیانت کنه و حق طلاق رو ازم بگیره . یاهرحکمی که باعث بشه بضررمن تموم شه؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (820 امتیاز)
با سلام و امید رحمت
خیانت در زندگی زناشویی به شکل مشخص در قانون موضوعه ما جرم انگاری نشده است.
ارسال یک پیام که محتوای ابراز علاقه ساده باشد نمی تواند جرم باشد.در هر صورت این به عهده قاضی پرونده می باشد که ایشان بعد از ورود به پرونده و در اختیار داشتن مدارک رای خود را اعلام خواهد کرد. در هر صورت نه می توان گفت پیامک غیر شرعی دلیل کافی میباشد و نه می توان گفت بی تاثیر در روند کار دادگاه خواهد بود. اثبات خیانت یا توهم به خیانت، در صورتی که از مصادیق ایجاد عسر و حرج بوده و ادامه زندگی مشترک را ناممکن سازد می تواند برای  زن از موجبات طلاق باشد.مرد هر وقت بخواهد میتواند دادخواست طلاق بدهد و ملزم نیست دلیل خاصی را برای تصمیم خود داشته باشد. این در صورتی است که اگر زن درخواست طلاق کند در صورتی که از طریق طلاق خلع یا توسل به شروط ضمن عقد نکاح و گرفتن وکالت برای طلاق مدد نجوید برای درخواست طلاق می بایست به اثبات ادعای خود بپردازد که خیانت یا توهم به خیانت همسرش موجب عسر و حرج شده است.

(فاطمه میرمهدی وکیل و مشاور حقوقی)

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 28,155 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,618 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...