باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,257 بازدید
در طلاق توسط (110 امتیاز)
دختری هستم بیست ساله که پنج سال پیش با یکی از اقوام به صورت سنتی عقد کردم . بعداز عقد یکبار به دین من آمدند و به بهانه عقدنامه را از من گرفتند و بعد از آن هرگز برای ملاقات یا عروسی نیامدند . مدت سه سال از که در خارج از کشور زندگی میکنم و با یکسال در ایران، چهارسال میشود که با ایشان هیچ ملاقات و رابطه ای نداشته ام، درضمن هیچ رابطه زناشویی با ایشان نداشته ام.

درتمام طول نامزدی مرا اذیت کرده اند و در تمام طول پنج سال هیچ نفقه ای از ایشان دریافت نکرده ام.بسیار شکاک بوده و من را حتی در صورت صحبت با محارم مورد تهمت و توهین قرار میدادن.و با تمام فحاشی ها و توهین و تهمت هایشان را تحمل کردم. بعد از دوسال تصمیم به طلاق گرفته به دادگاه شکایت کردم، ب دلیل نداشتن عقدنامه نتوانستم وکیل بگیرم وقتی نامه دادگاه به ایشان رسید به افغانستان متواری شدند .

ما بعد از حدود یکماه از دادگاه به خارج از کشور مهاجرت کرده تمام مدارک دادگاه حین مهاجرت مفقود شده اند . اکنون که چهارسال میگذرد هیچ خبری از ایشان ندارم. با راهنمایی یکی از اقوام از محضر ایت الله مکارم اجازه طلاق غیابی را گرفته ام اما آیا می توانم با دادن وکالت نامه به یکی از اقوام از ایران اقدام به طلاق غیابی کنم ؟ و وکالت نامه چگونه باید باشد ؟ عقد ما در هیچ جا در ایران ثبت نشده یا در این صورت گرفتن طلاق شرعی کافیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
ویرایش شده توسط
اول باید نکاح دائم اثبات شود بعد نسبت به طلاق اقدام کرد ، البته این امر از طریق وکیل دادگستری قابل پیگیری ست .

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...