باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
6,913 بازدید
در قرارداد خرید و فروش ملک توسط (110 امتیاز)
ویرایش شده توسط
سلام. طبق مبایعه نامه بنده قسمت اول وجه را پرداخت کرده ام و ملک را تحویل گرفتم. قرار شد در صورت تاخیر هریک ازطرفین برا انتقال سند روزانه مبلغی خسارت به طرف دیگر پرداخت شود. بنده (خریدار)درتاریخ مقرر در دفترخانه حاضر شدم و گواهی عدم حضور رو گرفتم. حالا بعد از یکماه فروشنده میگه در صورت مطالبه خسارت عدم حضور ،معامله را فسخ میکنه .آیا فروشنده امکان همچین کاری رو داره؟

میگه جریمه ذکر شده در مبایعه نامه (مبلغ که درصورت عدم امکان تحویل و انتقال مشخص شده)رو میده وفسخ میکنه.بدلیل پایین بودن مبلغ جریمه.

ایا در صورت فسخ ،دادگاه تورم این شش ماه روبرا بنده لحاظ میکنه یا فقط همون مبلغ ناچیز جریمه رو باید بده؟
ممنون

تو رو خدا یه مسلمون جواب بده
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (3,060 امتیاز)
باستحضار میرساند نظربه اظهار شما مبنی بر اینکه به کلیه تعهدات قراردادی خویش از قبیل پرداخت من معامله متعهد بوده و پرداخت نموده اید و متعاقبا واعی عدم حضور را در موعد مقرر در قرارداد از دفترخانه اخذ نموده اید حالیه با عنایت بر اینکه حسب اظهار شما مستند به قرارداد فروشنده متعهد به پرداخت خسارت روزانه در وجه شما می باشد حق با شما بوده و صرف مطالبه آن مستحق جریمه در حق شما حکم صادر می گردد. علیهذا نظر به پرسش دوم شما مبنی بر اینکه فروشنده شرط کرده که در صورتیکه شما گواهی عدم حضور بگیرید ایشان فسخ معامله می نماید خیر. واجد استحقاق و عنوان حقوقی نمی باشد و حق فسخ بدینوسیله به ایشان تعلق نمی گیرد  حال چنانچه در قرارداد نسبت به عدم انجام تعهد به طورکلی (به معنای اینکه فروشنده قادر به انجام تعهد خویش حسب دلایل و مستندات قانونی نباشد) می بایست مبلغ زیادتری در ازای جریمه عدم انجام تعهد پرداخت نماید که غالبا درصدی از ثمن معامله می باشد./

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 1,228 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...