باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
11,858 بازدید
در قرارداد خرید و فروش ملک توسط (110 امتیاز)
با سلام

بنده یک واحد آپارتمانی را خریداری کرده ام که با توجه به آن چک هایی که به فروشنده داده ام که همه ی آن ها در زمان مقررشان وصول شده اند . از کل ثمن معامله طبق مبایعه نامه قرار بر پرداخت 200 میلیون تومان با رهن رفتن خانه  تا تاریخ 97/7/5 و تحویل آپارتمان بود و 100 میلیون تومان هم نیز در روز تنظیم سند 97/7/15 می بایست پرداخت می نمودم که بابت هیچ کدام چکی نداده ام .

حال با تاریخ 97/7/5 خانه رهن نرفت و با هماهنگی دفتر املاک و ایشان تا روز تنظیم سند ازایشان زمان گرفتم که متاسفانه تا آن موقع هم رهن نرفت ولی آن مبلغ 100 میلیون تومان بنده آماده بود که حتی به اطلاع ایشان رساندم اما ایشان از دریافت آن امتناع نمودند و با حضور در دفتر اسناد رسمی گواهی عدم حضور بنده را دریافت کردند این در حالی است که در تاریخ 97/7/7 ایشان با رضایت خودشان در بانک مسکن جهت دریافت وام مسکن بنده حضور یافتند و مدارک مربوطه را تحویل دادند که حتی بانک اعلام نمود که تا تاریخ تنظیم سند یعنی 97/7/15 وام آماده نخواهد شد و تنظیم سند به تاخیر خواهد افتاد .

حال ایشان در تاریخ 97/7/16 اعلام نمودند که با توجه به آن که طی معامله دیگری که داشته اند تنوانستند تعهدات مالیشان را پرداخت نمایند طرف مقابلشان درخواست فسخ قرارداد و دریافت ضرر و زیان از ایشان را خواستار شده اند که به موجب آن ایشان هم درخواست فسخ قرارداد و دریافت ضرر و زیان از بنده نمودند . با این حال بنده به نحوی در تاریخ 97/7/17 آن مبلغ باقی مانده 200 میلیون تومان را تهیه نمودم و با حضور در دفتر املاک و در حضور ایشان به اطلاعشان رساندم که کل مبلغ باقی مانده ( 300 میلیون تومان ) آماده است اما ایشان تاکید قوی بر فسخ داشتند که در نهایت دفتر املاک کپی چک های بانکی مرا ضمیمه پرونده نمود و صورت جلسه کرد .

لازم به ذکر است که در قسمت توضیحات مبایعه نامه آمده است : در صورتی که هر یک از طرفین موجبات فسخ قرارداد را فراهم آورند می بایست مبلغ 340 میلیون تومان معادل 30 درصد ثمن معامله را به طرف مقابل پرداخت نمایند ( در حالی که در خصوص موجبات فسخ توضیحی داده نشده ) و همچنین در بندی جداگانه از پرداخت خسارت روزانه به مبلغ 400 هزار تومان جهت تاخیر هریک از طرفین آمده است . بنده در تاریخ 97/7/19 اظهارنامه ای را به ایشان ارسال نمودم و از ایشان خواستار شدم تا ظرف یک هفته در دفتر اسناد رسمی جهت تنظیم سند حضور یابند و همچنین در خصوص خسارت روزانه ، از آن تاریخ به بعد را متوجه ایشان جهت هر روز تاخیر نمودم . این در حالی است که بنده تاکنون 835میلیون تومان به ایشان پرداختی داشته ام و مابقی 300 میلیون تومان ایشان هم آماده می باشد و بنده حاضر به پرداخت خسارت های روزانه خود تا تاریخ ارسال اظهار نامه می باشم .

 

حال سوالم این است :

1- آیا ایشان می توانند یک طرفه قرارداد را فسخ نمایند ؟

2- آیا با این شرایط در صورت دادگاهی شدن ایشان می توانند مبلغ ضرر و زیان 340 میلیون تومانی را از بنده بگیرند ؟

3- آیا قرارداد دیگر ایشان ربطی به قرارداد فیمابین دارد ؟ ( در صورتی که هیچ مطلبی در خصوص قرارداد دیگر ایشان در مبایعه نامه ما نیامده است)

 

پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگزارم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
با توجه به اینکه در موضوع مطروحه قرارداد و شرایط مندرج در آن نقش تعیین کننده داردباید قرارداد توسط متخصص مطالعه و بررسی شود فلذا از مشاوره حضوری وکیل در اینخصوص کمک بگیرید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...