باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
5,088 بازدید
در سایر امور حقوقی خانواده توسط (140 امتیاز)
با سلام و عرض ادب

من و همسرم مدتی است دچار اختلاف شده ایم و جدا زندگی می کنیم . همسر بنده با گرفتن حکم رشد برای فرزند بزرگم و گرفتن حکم امین برای فرزند 8 ساله ام بچه ها را به شهر دیگری منتقل کرده است . من دیر متوجه این کار همسرم شده ام .  البته من برای حکم امین اعتراض کرده ام . امکان هر گونه ارتباط با بچه ها و خودش برای من وجود ندارد. از طرفی همسرم قصد انتقالی به شهر دیگر را داشته که هنوز موافقت نشده و ایشان همچنان در محل کار قبلی (شهر محل سکونت من و همسرم) مشغول به کار می باشد و بچه ها پیش خاله شان هستند .

از طرفی همسرم در یک جلسه برای نفقه اعلام کرده که با دریافت نفقه معوقه و یک سری بدهی هایی که از قبل برای خودش درنظر گرفته بود به زندگی برمی گردد. که من تمام نفقه معوقه و هر بدهی که مدنظر ایشان بود را پرداخت کرده ام. با توجه به اینکه همسرم امکان دیدار فرزندان را از من گرفته من شکایت ممانعت از حق نیز مطرح کرده ام که در مرحله تعیین وقت برای رسیدگی قرار دارد .

با توجه به اینکه حضانت بچه ها با من هست و هنوز تعیین حضانت انجام نشده  و همسرم زندگی را در بلاتکلیفی قرار داده است آیا من می توانم برای گرفتن بچه ها و حضانتشان اقدام کنم. فرزندانم دختر هستند و 14 و 8 ساله می باشند.

ممنون میشم راهنمایی ام کنید. که چه دادخواستی مطرح کنم.؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
طبق قانون در خصوص فرزند بالای هفت سال حضانت  با پدر است و در صورت حدوث اختلاف تعیین تکلیف با توجه به مصلحت فرزند با دادگاه است و چنانچه پدر ومادر به علت طلاق یا هر علت دیگری در یک منزل سکونت نداشته باشند هر یک از ابوین که طفل تحت حضانت اونمی باشد حق ملاقات فرزند خود را دارد و تعیین زمان و مکان و سایر جزئیات مربوط به این ملاقات با دادگاه است.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 5,333 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,373 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...