باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
2,886 بازدید
در قرارداد خرید و فروش ملک توسط (110 امتیاز)
با عرض سلام .

بنده ساختمانی را بعد از جند سال توقف پروژه و به صورت اسکلت نیمه کاره (عدم اتمام اسکلت) به یک خریدار فروخته ام  و انتقال سند هم در دفتر خانه انجام گرفت . از انجاییکه بنده طبق قانون قراردادهایی با مهندسین ناظر و مجری به عنوان مالک به صورت جداگانه داشتم در فروش نامه مشخصا ذکر شده بود " کلیه مخارج کانون مهندسین به عهده خریدار می باشد" و خریدار قبول کرد کلیه بدهی های مهندسین در کانون را پرداخت کند و با همین شرط زمین با قیمتی فروخته شد.

بعد از فروش انتقال سند خریدار ابتدا با مهندس مجری برای ادامه کار توافق میکند ولی هنگام قرارداد مجری خواهان مبلغ بیشتری با این ادعا که به علت توقف پروژه مسئولیت داشته و طبق قرارداد عمومی و خصوصی بین بنده و ایشان و جریمه هایی که به اضافه شدن مدت قرارداد به قرارداد تعلق می گرفته بنابراین حق و حقوقی دارد . خریدار هم زیر بار نرفته و تمایل به انتخاب مجری دیگری دارد. منتها مجری اکنون ادعای دریافت این مخارج را از بنده دارد.

سوال بنده این است که ایا من در قبال این ملک و بدهی های قبلی یا مسئولیت های قبلی مسئول هستم یا خیر؟ ایا من طبق قرارداد عمومی و خصوصی با مجری باید این هزینه ها پرداخت کنم؟ در ضمن بنده قراردادی جداگانه با مهندسین ناظر هم داشتم (دفترجه های آبی) و خریدار هزینه ها و مخارج مهندسین ناظر شامل اختلاف قیمت در طول این سال ها را طبق تعرفه کانون مهندسین توافق کرده و پرداخته و میگوید منظور از مخارج کانون مهندسی همین هزینه ها بوده و بابت قرارداد با مجری فقط از تاریخ قولنامه به بعد مسئولیت دارد .
لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...