باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,233 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط (110 امتیاز)
سلام خسته نباشید

سوالی داشتم که اول با مقدمه شروع میکنم

خونه ای داریم شکر خدا که مغازه تجاری هم باهاش هست و  برای هر کارقانونی که باشه اجاره میدیم . یه دو سالی فکر کنم به یه نفری اجاره دادیم که کارش پرسکاری اینایه . یه دستگاهی داره که مواد و وسایل رو برای پرسکاری میزاره روی دستگاه و با اهرمی که داره به سمت پایین فشار میده . موقعی که پرسکاری انجام میشه علاوه برا اینکه صدا بلندی هم داره باعث لرزش زیادی هم در اون مکان میشه .

حالا من چون اتاقم دقیقا بالای مغازه هستش این لرزش رو به خوبی حس میکردم .

از ترس ریزش خونه و خسارات جانبی بعدی دیگه بهش مغازه رو اجاره ندادیم حالا اون بنده خدا بعد از ما اومده خونه کناریمون که اتفاقا یه مغازه مثل خونه ما داره اجاره کرده و اومده دقیقا دستگاهش رو تو مغازه سمتی که دیوار مشترک داریم با خونه بغلی گذاشته .

ولی الان میبینم که چندین وقته کارش زیاد شده و علاوه بر اینکه از صبح زود تا 10 11 شب کار میکنه این لرزش البته نه به نسبت موقعی که در مغازه ما بودش و کمتر همچنان در خونمون احساس میشه . البته از وقتی که این بنده خدا هم  کارش سبک یا سنگین هم بود از لحاظ وقت کاری باز هم لرزشش رو احساس میکنم .

حالا بنده میخوام برم بهش بگم که این کارش باعث لرزش خونمون میشه و دستگاهش رو ببره اون سمت مغازه بلکه لرزشش دگ سمت خونه ما نیاد یا حتی از این مکان نقل مکان کنه .

میخواستم بدونم اگر این صحبت ها و نصایح بنده با اون به نتیجه نرسید ایا میتونم از طریق قانونی پیگیر حق قانونی خودم باشه یا حتی میتونم خسارت بگیرم ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

شما می توانید چنانچه صحبت دوستانه راه به جایی نبرد از وی با عنوان مزاحمت شکایت کنید. امکان اخذ خسارت وجود ندارد مگر اینکه خسارتی عینی به شما وارد شده باشد به طور مثال دیوار خانه شما دچار ترک ناشی از لرزش دستگاه مذکور شده باشد.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 2,074 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 533 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...