باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
4,387 بازدید
در قرارداد رهن و اجاره توسط (110 امتیاز)
با سلام،

مستاجر من بایستی مبلغ 15 میلیون تومان بابت ودیعه و 2.5 میلیون تومان بابت اجاره بها آپارتمان مسکونی بصورت ماهیانه پرداخت کنند (بر اساس قرار داد اجاره عادی-مشاور املاک). اما ایشان با توجه به دریافت کلید واحد تنها مبلغ 13 میلیون ودیعه پرداخت کردن و تا امروز مدت 1 ماه از ملک من استفاده کردند ولی الباقی مبلغ ودیعه و همچنین اجاره بها ی 1 ماه خود را واریز نمیکنند. تلفن را هم بمدت 2 هفته است که پاسخ گو نیستند.

در توضیحات اجاره نامه اینجانب حق فسخ قرار داد بصورت یکطرفه را دارم (در صورتی که مستاجر در پرداخت اجاره تاخیر کند یا نپردازد) ونیز معادل 2 ماه اجاره، ضرر و زیان پیشبینی شده است. حال با این اوصاف سوال من اینست که:

من در ابتدا دادخواستی تهیه کنم به مراجع قضایی و درخواست دستور تخلیه و فسخ قرارداد اجاره بدهم و همچنین اخذ اجور معوق بهمراه ضرر و زیان قانونی و هزینه ی دادرسی و دلیل را "عدم پرداخت بموقع اجاره بها" ذکر کنم؟

یا درخواست فسخ قرار داد و دستور تخلیه به لحاظ عدم پرداخت کامل مبلغ ودیعه، ودلیل را "کاری که مستاجر بر خلاف قرار داد اجاره انجام داده است" ذکر کنم؟

یا تنها درخواست پرداخت اجور معوقه خود را بصورت دادخواستی به مراجع قضایی ارائه کنم.

و یا  نیاز به نوشتن اظهار نامه میباشد؟ و پس از آن در صورت عدم پرداخت مبلغ ودیعه و اجور دادخواست تنظیم کنم؟ همچنین دادخواست دستور تخلیه از ابتدا تا نتها چه مدت زمان خواهد برد؟ با تشکر فراوان از شما جهت کمک به اینجانب.
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
در صورتی که در قرارداد شرط فسخ دارید اگر حق فسخ برایتان ایجاد شده اول به دلیل فوریت اعمال فسخ باید به وسیله ارسال اظهارنامه قرارداد را به دلیل مندرج در قرارداد فسخ کنید و پس از آن به دادگاه دادخواست اعلام فسخ قرارداد و مطالبه ضررو زیان ناشی از نقض قرارداد را بدهید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 525 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...