باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,271 بازدید
در دیه توسط (110 امتیاز)
سلام .

در گواهینامه بنده محدودیت رانندگی  " خودروی شخصی با نصب آینه مخصوص " قید شده است .

چند سوال به شرح زیر دارم

1- تعریف خودروی شخصی چییست ؟ ایا رانندگان آزانس ها و تاکسی سرویس ها و یا رانندگان شخصی  اسنپ و تپسی مشمول استفاده از خودوری غیر شخصی و عمومی هستند یا لفظ خودروی عمومی مختص به مواردی چون تاکسی و امبولانس و ... است ؟؟

2- در صورت عدم رعایت این محدودیت و رانندگی بدون اینه مخصوص ، در هنگام بروز حادثه ، اگر بنده مقصر باشم  ، بیمه ثالث زیان دیده  و بیمه بدنه خودروی خودم ،  چگونه پرداخت می شود ؟؟

3- با توجه به اینکه این نکته که ذکر این محدودیت در  گواهینامه به علت  محدود بودن دید کناری یکی از چشم ها ایجاد شده است ، در صورتی که حادثه ایجاد شده ربطی به میزان دید کناری چشم نداشته باشد ، مثلا به علت عدم توجه به جلو ، عدم رعایت فاصله طولی مناسب و یا  حتی نقص فنی خودرو باشد ، پرداخت بیمه چگونه است ؟؟ ( یعنی دلیل حادثه ربطی به نقص بینایی راننده مقصر نداشته باشد )

( منظور بنده مشابه حالتی است مثلا نقص فنی خودرو ، ربطب به حادثه ندارد مثلا اگر خودروی بدون چراغ در روز تصادف کند ، نداشتن چراغ جز موارد حادثه ساز محسوب نمیشود )

ممنون و متشکر
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (22,580 امتیاز)

1- تاکسی‌های اینترنتی نیز نظر به نوع فعالیت‌شان به منزله خودروی عمومی تلقی می‌شوند./

2- چنانچه مکلف باشید و امتناع نموده باشید مطابق مقررات اتخاذ تصمیم می‌گردد./

3- ملاک و معیار نظریه افسر فنی و کاردان راهنمائی رانندگی یا نظریه کارشناس رسمی می‌باشد و در چنین حالتی خسارت را مطابق بیمه‌نامه اصداری تا سقف تعیین شده شرکت بیمه می‌پردازد و الباقی را راننده مقصر حادثه باید بپردازد./


با احترام
موفق باشید
یاسین، مشاور و کارشناس حقوقی
برای دریافت مشاوره حقوقی اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...