باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,953 بازدید
در سایر امور حقوقی ملکی توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام و عرض تشکر فراوون از شما دوست عزیز

در طی چند سال اخیر برای آپارتمان های نوساز و یا ملک های مسکونی هزینه ای به عنوان انشعاب فاضلاب شهری از طرف اداره آب و فاضلاب ابلاغ میگردد.
آپارتمان ما که نوساز میباشد قبل از ساخت دو ملک که یکی تک مالک و دیگری سه مالکه بوده که تجمیع کرده اند و با شخصی سازنده قرارداد مشارکت بسته اند. سازنده هزینه انشعاب فاضلاب شهری را برای ساختمان 12 واحدی که در این ملکها ساخته پرداخت نکرده است و کارش تمام شده و دیگر حضور ندارد.

اینک هزینه این انشعابات به گردن اهالی ساختمان افتاده که 4 واحد از مالکین قدیم هستند و 8 واحد هم خریداران این واحد های نوساز...
علیرغم اینکه این هزینه به گردن سازنده بوده اما به دلیل عدم حضور ایشان ، اهالی پذیرفتند که این هزینه را که حدود 20 میلیون تومان هست پرداخت کنند. اما مشکل اینجاست که 4 واحدی که از مالکین ، ملک کلنگی قدیم هستند ، ادعا دارند که ما قدیم و قبل از مشارکت ساخت برای ملک هایمان انشعاب فاضلاب را وصل و هزینه کرده بودیم و اینک این هزینه را باید 8 واحدی که جدیدا به این ساختمان امدند پرداخت کنند. اما بقیه اهالی مدعی هستند که میبایست بین 12 نفر این مبلغ را تقسیم کرد نه 8 نفر چون این هزینه شامل همه واحد ها میگردد.
با یک سازنده دیگر مشورت کردیم و راه حل خواستیم که گفت : درست است که مالکان قدیم انشعاب فاضلاب داشتند و قبل از ساخت هزینه انشعاب را داده اند اما ملک های قدیم ایشان با تمام مزایا و امکاناتش به عنوان سهم ایشان در مشارکتشان با سازنده به میان گذاشته شده و سازنده هم پول ساخت را جهت این مشارکت به میان اورده است.
و این 12 واحد حاصل کل آورده های ایشان در آن مشارکت میباشد.
و چنانچه هزینه ای از بعد از اتمام ساخت ساختمان برای این ملک بوجود بیاید شامل همه واحد ها میگردد و مالکان قدیم  از پرداخت این هزینه ها مستثنی نیستند و هر آنچه مالکان قدیم در ملک هایشان داشتند و یا هزینه کرده بودند جزو سرمایه گذاری در مشارکت ساختشان محسوب میشود و نبایست مجددا با دیگران آن را محاسبه کنند.
حال شما بزرگوار بفرمایید کدام حرف بر مبنای قانون و عدالت بوده و صحیح میباشد و این هزینه انشعابات ساختمان میبایست بین 8 نفر واحد های جدید تقسیم شود و یا به استناد به حرف اون آقای مشاور سازنده ، مالکان نیز باید تقبل کرده و هزینه را تقسیم به 12 واحد کرد ؟

با تشکر و حسن نیت شما برادر بزرگوار
اسماعیلی
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (35,460 امتیاز)
سلام

بین مالکان از این جهت که سابقه ای داشته اند و یا خیر تفاوتی نیست. لذا اگر هزینه ای برای ساختمان پیش بیاید باید همه مالکان در آن مشارکت نمایند . مگر اینکه فیش های واریزی آنها هزینه چهار واحد از دوازده واحد کنونی را از مبلغ حاضر کم کند و الا آنها نیز باید در پرداخت هزینه فاضلاب مشارکت کنند. در واقع ملک سابق آنها با تمام جهات و مزایای آن به سازنده واگذار شده و این دوستان املاک جدیدی دریافت کرده اند که با همسایگان خود در یک سطح قرار دارند.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 471 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...