باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,563 بازدید
در مهریه توسط (160 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید.و با تشکر از سایت بسیار خوبتان شرح سوالم را هرض میکنم:

اینجانب مردی هستم که مدتی پیش از طریق اینترنت با یک خانم اشنا شدم و تصادفی مادر دختره فامیلی دوری هم با پدرم دارد و من روی این موضوع بسیار هم هیجان زده شدم و این تصادف را خواست خدا دانستم.

کلا خانواده من مهریه نوزده و نیم مثقال طلا کرده بودن خواهر اینام و سر جلسه خواستگاری هم مادرم رو این موضوع پافشاری کرد و سپس طی صحبت های خصوصی که خانمم با خودم و مادرم و دوتا از خواهرام داشت گفت من اصلا مهریه برایم مهم نیست و فقط برای اینکه خانواده ام چوب لای چرخ نذارن شما بصورت صوری 100 عدد سکه تمام بهار آزادی را قبول کنید و منظور من هم نقره هست و نه طلا و اینکه گفتند بانک مرکزی سکه تمام بهار آزادی نقره هم ضرب کرده و اگر توی سند ازدواج عاقد به طلا اشاره کرد همون جا کمش کنید و اگر به طلا اشاره نکرد منظور من همان نقره می باشد.

و این موضوع را دو مرحله قبل از عقد و یک بار هم بعد از عقد پیش خواهرام و مادرم و خودم مطرح نمود و من هم پذیرفتم و گفتم باشه مهم نیست. و توی سند ازدواج هم عنوان سکه تمام بهار آزادی شده و به کلمه طلا هم اشاره نشده و خانمم هم گفت که پیش خودمان این منظور من همان نقره هست مثل مهریه حضرت فاطمه که ایشان هم نقره مهریه شان بود.

حال قبل از تشکیل زندگی و درحالی که ایشان باکره می باشند بدون هیچ دلیلی قهر کرده و به منزل پدرشان رفته اند و میگوید هم باید خرجم بدی و هم مهریه مم میذارم اجرا و اظهار داشت کلاه سرت گذاشتم همان طلا را هم ازت میگیرم و بنده بنابه تهدیدات خانواده دختره کلیه جهازش را که فرستاده بودند را هم پس داده ام و حال هنوز شکایتی هم نکرده اند و بلاتکلیفم و میگوید مرا فقط باید تو خواب ببینی و مهریه مم که طلاست بده.

حال من واقعا نمیدانم چکار کنم. لطفا راهنماییم کنید. ممنونم.
2 پاسخ
0 امتیاز
توسط (30,020 امتیاز)
ملاک سند رسمی ازدواج است .الفاظ عقود محمول است بر معانی عرفیه و چون در سند ازدواجتان سکه تمام بهار آزادی ذکر شده همان سکه طلا منظور نظر است چنانچه شما مد نظرتان سکه نقره بوده باید در سند ازدواجتان ذکر می کردید.
0 امتیاز
توسط (160 امتیاز)

با عرض سلام و خسته نباشید در خصئص سوالی که مطرح کردم در خصوص " در صورتی که توافق بر پرداخت مهریه بر اساس سکه نقره بوده ولی ادعای همسر بر سکه طلا باشد چه باید کرد ؟ " و توضیحاتی که در آن خصوص دادم و با تشکر از پاسخگویی به سوال بنده
خواستم این مطلب را اضافه کنم در صورتیکه شاهدین حاضر به شهادت بدهند که دختر خانم طی چند مرحله گفته منظور من سکه نقره بوده و نه طلا و صرفا به خاطر اینکه پیش خانواده و فامیل سر بلند باشم توی سند ازدواج به نقره یا طلای آن اشاره نمیکنیم و حتی برای خانواده من و خودم سایت بانک مرکزی را هم اورد که بانک مرکزی سکه تمام بهار آزادی نقره هم ضرب کرده و بنابرین نظر من همون نقره می باشد و در صورتیکه شهود در داگاه شهادت بدهند بر صحبتهای این خانم در این خصوص، آیا قابل استناد و آیا میشود بنا بر این دلایل دادخواست اصلاحیه سند ازدواج در خصوص نوع سکه مهریه انجام بدهم یا خیر؟

ممنون از زحمات و راهنمایی شما.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...