باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,830 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 520 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری :

محکومان می‌توانند در صورت رعایت ضوابط و مقررات زندان و مشارکت در برنامه‌ های اصلاحی و تربیتی و کسب امتیازات لازم پس از سپردن تأمین مناسب ، ماهانه حداکثر سه روز از مرخصی برخوردار شوند. در موارد بیماری حاد یا فوت بستگان نسبی و سببی درجه یک از طبقه اول یا همسر و یا ازدواج فرزندان ، زندانی می‌تواند به تشخیص دادستان حداکثر تا پنج روز از مرخصی استفاده نماید. تعیین مقررات موضوع این ماده و امتیاز هر یک از برنامه‌ های اصلاحی و تربیتی ، چگونگی انطباق وضعیت زندانیان با شرایط تعیین شده و نحوه اعطای مرخصی به آنان به‌موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تهیه و به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد.

  • تبصره ۱ ماده ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : در موارد شمول قسمت دوم این ماده ، در صورت عجز از فراهم نمودن تأمین ، اعزام محکوم تحت مراقبت مأموران ، یک روز در ماه و به مدت ده ساعت بلامانع است.
  • تبصره ۲ ماده۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : اعزام متهمان بازداشت‌شده به مرخصی تنها به مدت و به شرح مقرر در تبصره فوق و با نظر مرجع صدور قرار جایز است.
  • تبصره ٣ ماده ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : در مواردی که زندانی دارای شاکی خصوصی است و بنا به تشخیص دادستان یا قاضی اجرای احکام ، اعطای مرخصی می‌تواند در جلب رضایت شاکی مؤثر باشد ، زندانی می‌تواند علاوه بر مرخصی مذکور در این ماده پس از سپردن تأمین مناسب ، در طول مدت حبس یک نوبت دیگر و حداکثر به مدت هفت روز از مرخصی استفاده نماید. در صورتی که محکوم بتواند بخشی از خسارت شاکی را پرداخت یا رضایت او را جلب کند ، این مرخصی فقط برای یک‌بار دیگر به مدت هفت روز تمدید می‌شود.
  • تبصره ۴ ماده۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : محکومانی که به موجب قانون مشمول مقررات تعلیق اجرای مجازات نمی‌شوند ، پس از تحمل یک سوم از میزان مجازات با رعایت شرایط مندرج در صدر ماده و به تشخیص دادستان می‌توانند در هر چهار ماه حداکثر پنج روز از مرخصی برخوردار شوند.
  • تبصره ۵ ماده ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : رییس قوه قضاییه می‌تواند به مناسبت‌ های ملی و مذهبی علاوه بر سقف تعیین شده در این قانون ، حداکثر دو بار در سال به زندانیان واجد شرایط ، مرخصی اعطاء کند.
  • تبصره ۶ ماده ۵۲۰ قانون آیین دادرسی کیفری : مواردی که شخص باید به موجب مقررات شرعی به‌طور دائم در زندان باشد از شمول مقررات این ماده و تبصره ‌ های آن خارج است.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...