باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
980 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)

با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 513 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری :

اشخاص محکوم به حبس با ذکر مشخصات کامل ، نوع جرم ، میزان محکومیت ، ایام بازداشت قبلی و مرجع صادرکننده حکم در برگه مخصوص ، برای تحمل کیفر به زندان همان حوزه قضایی یا نزدیک‌ترین حوزه قضایی آن استان ، حسب مورد ، به همراه مأمور بدرقه زن و یا مرد و با رعایت موازین مراقبتی ، اعزام و معرفی می‌شوند.

  • تبصره ۱ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری : زندان‌ها به زندان بسته ، نیمه‌باز ، مراکز حرفه‌آموزی و اشتغال و مراکز اقدامات تأمینی و تربیتی از جمله کانون اصلاح و تربیت برای اطفال ونوجوانان تقسیم می‌شود.
  • تبصره ۲ ماده ۵۱۳قانون آیین دادرسی کیفری : به جز مواردی که در قانون یا در حکم دادگاه تصریح شده است ، محکومان با توجه به نوع و مدت محکومیت ، پیشینه و شخصیتشان ، بر اساس تصمیم شورای طبقه‌بندی و تأیید قاضی اجرای احکام در یکی از بخش‌ های فوق نگهداری می‌شوند.
  • تبصره ۳ ماده ۵۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری : درصورتی‌که محل اقامت محکوم به حبس ، خارج از حوزه دادگاه صادرکننده حکم باشد ، نامبرده برای تحمل ادامه حبس به زندان محل اقامت خود منتقل می‌شود؛ مگر اینکه این امر موجب مفسده باشد که در این صورت با تشخیص قاضی صادرکننده رأی قطعی به نزدیک‌ترین زندان به محل اقامت خود منتقل می‌شود. هزینه انتقال از محل اعتبارات قوه قضاییه پرداخت می‌شود.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...