باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,885 بازدید
در مجوز فعالیت قانونی توسط (140 امتیاز)
با عرض سلام و خسته نباشید

ماده 510 قانون جدید آیین دادرسی کیفری چیست ؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (11,500 امتیاز)

ماده ۵۱۰ قانون آیین دادرسی کیفری :

هرگاه پس از صدور حکم معلوم شود محکومٌ‌علیه دارای محکومیت‌ های قطعی دیگری است و اعمال مقررات تعدد ، در میزان مجازات قابل اجراء مؤثر است ، قاضی اجرای احکام کیفری به شرح زیر اقدام می‌کند:

  1. الف – اگر احکام به‌طور قطعی صادر یا به لحاظ عدم تجدید نظر خواهی قطعی شده باشند ، در صورت تساوی دادگاه‌ها پرونده‌ها را به دادگاه صادرکننده آخرین حکم و در غیر این‌صورت به دادگاه دارای صلاحیت بالاتر ارسال می‌کند ، تا پس از نقض تمام احکام ، با رعایت مقررات مربوط به تعدد جرم ، حکم واحد صادر شود.
  2. ب – اگر حداقل یکی از احکام در دادگاه تجدید نظر استان صادر شده باشد ، پرونده‌ها را به این دادگاه ارسال می‌کند تا پس از نقض تمام احکام با رعایت مقررات مربوط به تعدد جرم ، حکم واحد صادر شود. چنانچه احکام از شعب مختلف دادگاه تجدید نظر استان صادر شده باشد ، شعبه صادرکننده آخرین حکم تجدید نظر خواسته صلاحیت رسیدگی دارد.
  3. پ – در سایر موارد و همچنین در صورتی که حداقل یکی از احکام در دیوان‌ عالی کشور مورد تأیید قرار گرفته باشد یا احکام متعدد در حوزه‌ های قضایی استان‌ های مختلف یا در دادگاه‌ های با صلاحیت ذاتی متفاوت صادر شده باشد ، پرونده‌ها را به دیوان‌ عالی کشور ارسال می‌کند تا پس از نقض احکام ، حسب مورد ، مطابق بند های ( الف ) یا ( ب ) اقدام شود.
  • تبصره ماده ۵۱۰قانون آیین دادرسی کیفری : در موارد فوق ، دادگاه در وقت فوق‌العاده بدون حضور طرفین به موضوع ، رسیدگی و بدون ورود در شرایط و ماهیت محکومیت با رعایت مقررات تعدد جرم ، حکم واحد صادر می‌کند.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...