باز هستیم
مشاوره حقوقی
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
12,884 بازدید
در طلاق توسط (130,930 امتیاز)

سلام 

اگه شخصی که حکم جلبش به واسطه نپرداختن مهریه و نفقه صادر شده باشه و مجهول المکان باشه و همسر تقاضای طلاق بده میتونه ار دادگاه طلاق غیابی بگیره؟

 از طرف دیگه آیا بابت نپرداختن مهریه و نفقه زوج به زوجه دادگاه میتونه روی اموال پدرش که در قید حیات هست دس بذاره؟

 آیا درسته که تو شرایط طلاق غیابی باید 4 سال از زوج ردی پیدا نشه و مجهول المکان باشه و بعد از اینکه تو روزنامه آگهی داده شد و کسی از زوج خبری نداش دادگاه رای به طلاق میده. آیا این طلاق گرفتن 4 سال طول میکشه؟ اون 12 شرط که دادگاه به زن اختیار داده و میتونه بره طلاق بگیره حدود چقدر طول میکشه؟

1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (27,660 امتیاز)
با سلام

بله چنین فرضی امکان پذیر است و زوجه میتواند به استناد بند 1 و 8 عقدنامه و یا بواسطه عسر و حرج ناشی از متواری بودن همسر از دادگاه تقاضای طلاق نماید.در صورت عدم حضور زوج در هیچیک از مراحل دادرسی دادگاه رای غیابی صادر خواهد کرد.

هر کس شخصا مسئول پرداخت دیون خود می باشد و پدر و برادر محکوم به پرداخت بدهی شخص نخواهند شد.

روند رسیدگی  در پرونده درخواست طلاق بطور  غیابی مانند پرونده درخواست طلاق بصورت حضوری میباشد و روال و نوع رسیدگی همان است.تنها تفاوت در این است که در پرونده ای که رای بطور غیابی صادر میشود زوج در جلسات دادگاه شرکت نکرده و ابلاغ اوراق قضایی از طریق نشر آگهی صورت گرفته است.لذا مدت زمان رسیدگی به دلیل مواعد قانونی در خصوص نشر آگهی کمی طولانی تر خواهد شد.لذا اینکه حتما باید از غیبت زوج 4 سال بگذرد منشا قانونی ندارد و پس از 6 ماه از تاریخ غیبت زوج ،زوجه میتواند به استناد بند 1 و 8 عقدنامه نسبت به طلاق اقدام نماید.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...